Yang Join Aku Nie!

Thursday, July 7, 2011

Semua Tebusan di Tadika Serikids, Taman Sungai Abong Cemerlang, Muar Selamat

MUAR: Semua guru dan murid Tadika Serikids di Taman Sungai Abong Cemerlang di sini berjaya diselamatkan polis dalam serbuan pada jam 3.41 petang tadi.

Lelaki bersenjata parang yang menjadikan mereka sebagai tebusan sejak pagi tadi dilaporkan parah akibat ditembak di kepala. 

Syukur Alhamdulillah, terkejut IEB baca berita pasal murid tadika yang dijadikan tebusan ini... Dunia-dunia, manusia semakin kejam... Nauzubillahiminzaliq....


MUAR: Sehingga jam 3 petang tadi, polis masih berusaha memujuk seorang lelaki bersenjata parang yang menjadikan empat guru dan kira-kira 30 murid Tadika Serikids di Taman Sungai Abong Cemerlang di sini sebagai tebusan sejak pagi tadi.

Dua wanita dipercayai saudara suspek turut berada di tempat kejadian bagi memujuk beliau melepaskan mangsa dan menyerah diri.
Difahamkan antara tuntutan lelaki berusia 30-an itu ialah supaya diberikan sepucuk pistol automatik.
Anggota Unit Tindakan Khas (UTK) berada di tempat kejadian sejak jam 1.18 petang.

16 comments:

Cheq Sue said...

MasyaAllah...ingat kat obersi tadi... sian budak2 ngan cikgu tu ekk

mizzkechique said...

follow gak berita ni td.. alhamdulillah semua selamat..

aizamia3 said...

alhamdulillah mereka selamat tapi budak2 tu mesti trauma..

Isteri Encek Bard said...

kesian sangat kat budak-budak kecil ttu kan koram, mesti menghadapi trauma.. kalau kita dewasa pun trauma gak

aDisH.sHidA said...

typo lagi....

alhmdlah....kecian kan..

cheqhaizan said...

hai dunia2 apa nak jadi skunk..manusia dah hilang sifat kemanusiaan..kanak2 pun x terlepas dari kejahatan..hmhhh

forever love said...

baru betulkan ke typo tue.?

Sunah Sakura said...

takutnya..makin bahaya sekarang ni... hurmmm...

Sharienz Sz said...

syukur semuanya selamat..

*ni mesti terpengaruh dengan filem2..kesian budak2 tadika tu*

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

adohai... makin hari makin banyak jenayah yang ki tak sangka2 leh terjadi kat negara kita ni kn.....

♥ cik farah ♥ said...

http://chocolate-tubbies.blogspot.com/ <-- link baru farah.. kalau sudi follow la balik.. hihihih... =)

Cik Asma BLuppy said...

kesian bdk2 xberdosa tu. pe punye prgai la mnusia sekrang.

aiEz said...

macam2 dunia sekarang,nilai kemanusiaan dlm diri makin terhakis...

hawiz said...

hish...dak2 pon jd mngse..

ABU said...

ayoh..nasib baik semua selamat..alhamdulillah..

PinKy MoMMa said...

ada baca kt blog2 tadi..
syukur kan smua slamat..

manusia smakin berani dan kejam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...