Yang Join Aku Nie!

Tuesday, July 19, 2011

Bila Putus Cinta..........

Bila putus cinta......... ramai yang menyalahkan takdir, ramai yang putus harapan, ramai yang rasa dunia tidak adil kepadanya, ramai yang kemurungan, ramai yang mengeluh, ramai yang rasa nak buat perkara-perkara bodoh....
Itu tidak pernah sama sekali dinafikan IEB, sebab IEB pernah mengalaminya dahulu.... IEB rasa diri ini lemah sangat apabila ditipu seorang insan yang pernah IEB sayanggi dahulu.... IEB ingin sama sekali berkongsi dengan adik-adik IEB yang sedang hangat bercinta, yang ada masalah dalam percintaan juga yang sedang bersedih kerana putus cinta......

DIA TURUNKAN HUJAN BATU YANG MENYAKITKAN ADALAH KERANA DIA NAK BERI KITA PELAGI YANG SANGAT INDAH YANG MAMPU MEMBUAT KITA TERSENYUM RIANG

Bila terjadi sesuatu seperti ini, janganlan koram putus harapan untuk hidup, sebaliknya koram patut bersyukur dan redha dengan apa yang berrlaku.. Setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.... Kerana DIA YANG MAHA BESAR penentu segala kejadian dalam hidup kita.... Baik atau buruk ada hikmahnya koram.... Bila terjadi perkara sebegini cuba untuk lebih mendekatkan diri kepadan NYA..... Ambil masa-masa terluang untuk melakukan Solat, Berdoa juga membaca Al-Quran bagi menghilangkan kesedihan dan memberi ketenangan kepada koram....

Jangan terlalu mudah untuk menyalahkan takdir, kerana ia adalah Qada' dan Qadar yang telah ditentukan untuk kita... Banyakkan bersabar dan berserah kepadan NYA... Jika koram mahu menangis, menagis lah sepuas-puasnya bagi menghilangkan rasa gusar di hati koram.... Cari orang yang koram sangat percayai untuk berkongsi duka di hati koram, bagi melegakan sedikit kesedihan itu..... Cuba untuk menenangkan diri dengan mengingati masa hadapan yang akan koram hadapai kelak juga ingatlah sesuatu yang mampu membuat koram tersenyum lagi..... Jika koram benar-benar sayangkan mereka, doakan sahaja kebahagiaan mereka dunia akhirat dan cuba untuk melupakan mereka...... Insya Allah hati koram akan berasa tenang-setenangnya jika koram  cuba berfikiran positif......
Nota Kaki : IEB bersyukur sesangat kerana IEB dikurniakan Pelangi yang cukup indah di hati IEB, dan yang mampu buat IEB tersenyum bahagia dan gembira.. Suka, duka, pahit dan manis IEB berkongsi dengan beliau..... IEB bersyukur sesangat, kerana DIA memberikan IEB seorang insan yang sangat baik dan penyayang..

22 comments:

QiuT Mummy said...

btl 2...mgkin ALLAH nk beri kita jodoh yg lbh bek dr org sblm ni.... :) putus cinta mmg sdih tp msti ada hikmah di sbalik nya...

Shalina Samsudin said...

setuju :D

H.J said...

indahnya dapat jadi suami.hee

♥ cik kieranaa ♥ said...

ada hikmah la d sebalik semua tu kann.

sy dah byk kali kecewa dan sedih. and now..sy pilih utk sendiri.

lega. mungkin belum smpai masa utk sy mulakan cinta baru kan kak? :)

kakchik@ella said...

hanya kekuatan dalaman penawar putus cinta ..

RerameUngu said...

btol tu..kecewa bercinta tu boleh diubati..sy pun penah jugak ada pengalaman yg sm..mmg skit, but then life must go on. bt apa nak meratap sbb org mcm tu..the best way is, live the life..

aizamia3 said...

memang rasa ralat bila putus cinta tapi bila difikirkan balik tentu ada hikmah disebaliknya..

mungkin Allah temukan dengan yang kurang baik sebelum kita bertemu dengan yang lebih baik..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

betul tu sis.. pengalaman mematangkan kita.. ambil semua yg telah terjadi sebagai pengajaran utk menjalin perhubungan yang lebih baik pada masa depan =)

ShafiqIzwan said...

terima kasih IEB.. :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

putus cinta mmg rasa sgt sakit...tpakhirnya hadir cinta suci tu memberi 1001 kebahagiaan kan dik?

James Alexander said...

well said...

Farah Shamsudin said...

bila putus cinta tu, Allah nak bagi kite sesuatu yang lebih baik.. memang perit rasanya. semua pun pernah putus cinta kan?

cik panadol said...

wah!!!! ai putus cinta....mau munuh diri lor cmni!!!

hahahaha~

Mrs.Yie said...

apa yg penting jangan cepat putus asa sekiranya putus cinta..

mizzkechique said...

kecewa tu mmg ada..tp mls sgt nk fkr n terlalu sedih..

Liza Razak said...

x semestinya putus cinta,x de makna hidup ni.kan?

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

ade hikmah disebalik putus cinta itu . tapi haruslah kuat . dan berfikiran positif :)

cik najihah said...

suke entry akak..
bile putus cinte x semestinye hilang semua

nazirah said...

wah jiwang la kak.. tapi suweettt..
alhamdulillah akak da jmpe pelangi akak yg terbaik dalam hidup akak.. akak doakan untuk cci lak ok mish u too ;)

Sya_Cda said...

memang sakit bile pts cinta...tp lame2 kt akan sedar....byk hkmah yg tersmbunyi dsebaliknya...

Halimatun Sa'adiah said...

putus cinta mmg saket smpai nk meraung guling2..
tp allah tu maha adil, Dia beri kita pelangi lepas segalake ributan yg melanda

obat herbal stroke said...

sangat menyentuh kedalam hati..
menarik artikelnya.........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...