Yang Join Aku Nie!

Wednesday, July 20, 2011

Aku Benci Kau!!!!!

Astagfirullah hal azim, berkali-kali IEB Istigfar untuk menghilangkan rasa Amarah dalam diri IEB... Semakin hari, semakin geram dan tak dapat dibendung lagi.. Selama ini IEB senyap jer bila dia umpat, caci, dan keji IEB dengan orang lain.... IEB tak mahu membalas sebab memikirkan dia bukan sebaya IEB untuk IEB balas balik...

Setiah hari telinga IEB bernanah mendengar dia mencaci maki hal orang lain, sehinggakan hal dalam kain orang pun dia singkap dan menghebahkannya... Tak tahan dah telinga ini mendengarkannya.. Kasihan pada mereka yang pernah terkena dengan manusia seperti ini... Bab mengipas tok sah cerita lah, dah banyak kali juga IEB meluahkan lam blog nie pasal dia juga.. 

Dia rasa gah sangat dengan kekuasaannya, dia rasa dia lah yang paling baik, dan dia rasa dialah sahaja yang paling bagus, sehingga kami semua ditindas oleh dia... Hari-hari pergi kerja mengeluh, bukan sebab tugas harian, tapi sebab suasana dicemari dengan manusia seperti ini... Ramai yang terasa hati dengan dia, tapi tak berupaya berbuat apa-apa... Apa yang mampu hanya menjadi silent dan terus menurut perintah... Kasihan IEB dengan rakan-rakan IEB yang lain yang juga merasakan perkara yang sama....

Doa IEB buat beliau, mudah-mudahan beliau diberi petunjuk untuk berubah dan sedar apa yang pernah beliau lakukan.. IEB boleh maafkan dia bila IEB dah tak nampak muka dia lagi disini... Sama ada IEB yang bertukar keluar ataupun dia keluar dari sini..... Ya Allah berilah dia kesedaran akan kehidupan beliau yang lampau dan sekarang Ya Allah, beri lah dia petunjuk untuk bertaubat ke jalan Mu Ya Allah.. Amin Yarabbal A'alamin.....
Sekarang hanya mampu bersabar, bersabar dan bersabar....... Astag firullah hal azim, sangat tak suka amarah menguasai diri.....

35 comments:

ukhti syikin said...

Sabar isteri encik bard..... :) mesti tak tahan sgt nooo... :p.. syikin pon kadang2 camtu gak..

tp encik mamat pernah cakap.. cara termudah "set our mind.. yang dia tak tau apa yang dia lakukan.. so kesian kat dia..." ... bila kite pandang dengan mata kesian.. mungkin kite akan ada simpati tanpa marah ...:)


apa2 pun.. isteri encik bard kan strong lady.. insyaAllah.. can get thru easily semua ini kan :p

Ku Azhar said...

huhu..sabar ye kak ...

Puan tia said...

ramai manusia camni..huhuu menyampah mak nok..huhuh

Encik MamaT said...

untuk berkata 'sabar' sangat mudah daripada bersabar... mcm mana pun kena juga cakap sabar... semoga dapat mengharunginya dengan bersabar :)

Isteri Encek Bard said...

syikin... huhuhuh dah setahun lebih menahan sabar.. kesian tengok dia camtu....

laskar pelangi said...

susah kan kak nak tutup mulut orang..bersabar lebih baik..doakan si dia diberi petunjuk olehNya..amin

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

mesti mood nak pegi kerja tersentap kan bila keadaan mcm tu.. semoga orang itu sedar akan sikapnya tu dan berubah mudah2an..

mizzkechique said...

kak..byk2 sabar yer..

cik panadol said...

adakan IEB maksudkan isteri pakjib tu? hahahaha

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

Dekat mana² pun msti ada spesis nih buat bodo je..kalau layan sakit hati..

:: Mrs.Eady :: said...

sabar..sabar..sabar...sabar...& terus bersabar....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sabarlah...org mcm tu mmg takda timbul kesedaran selagi blm ditimpa musibah.

zuwaidah said...

kasihan orang mcm ni, semoga dia cepat insaf..hmmmmm tak ketemu dgn buku dan ruas lagi kot...sebab tu makin bermaharajalela.

Mrs.Yie said...

sabar ye sue..x de perkara lain yg sue boleh buat kecuali bersabar dan berdoa sajalah..kalau x tahan sangat pun sue bertukar kerja je la senang..x kan hari2 nak tanggung derita dengan orang yg spesis macam tu?nak kerja pun x senang di buatnya..

Qaseh dalia adelia said...

cian sis syg ni .. ada mulut tapi untuk mengumpat rasa nak makan daging saudara sendiri ke nanti ..hurmmm takuttt

azila said...

mmg malas nak p opis kalo ader org gini.tp jangan layan jerla ek..bukan dia pon bayar gaji kita..kan..kan??

cik Dil said...

sabar kak..chill ok...

forever love said...

direct je ngn die.. senang cter.. mmg susah nk direct.. tapi itu yg terbaik.. mungkin die tak sedar yang org tak suke die..

♥ cik_farah ♥ said...

sabar eyh...
=)

rizaros said...

ololo cian..mesti stress.. hehe..apa pun ada hikmhnyaer.. chaiyukk...

Spanar Buruk said...

sabar2 kak..tak mau mrh2 mcm ni ok..

Sunah Sakura said...

sabar ye akak... huhuhu..

Idah said...

che Tuah kata: kalu kita dlm keadaan marah, cepat2 minum air, insyaallah akan reda kemarahan kita itu, lagi kalau tak hilang juga, p ambil air wuduk dan last tarik nafas dalam2....

doakan semoga ia insaf akhirnya...

Farah Shamsudin said...

hadoih! spoil mood je kann.. susah ada manusia macam ni..

~..Lesung Batu..~ said...

alolorh ciannya kat akak cyg ni.. banyak2 bersabar kay..=)

SuperHamzah said...

btl tu.. sabar..

MamaEma said...

bertukar saja ke tempat baru IEB..

qasehraihan said...

ingat sapala tadi berus jamban..hik..

bos ke tu??
sian a..sabar la dear..
kita pernah gak dapat HM yg stail nindas dia saja yg betul gini..huhu

eqbalzack said...

salam IEB,
banyakkan bersabar ok. abg eq pun dah rasa semua ni dulu...sebab tu ambil keputusan bertukar ke tempat kerja baru dan skrg sgt2 bahagia dengan environment kerja/student..alhamdulillah...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

saya pon dah banyak kali jumpe orang cm ne kak.. talam dua muka.. sabar je la kak..

buDAK keCIK said...

sabar ea IEB... itu hnya dugaan kecil buat kamu.

semoga kamu dikurniakan pahala di sebalik kesabaran kamu itu. amin. ;D

suhaili sarif said...

kak,alamak...marah sungguh ni
saya phm perasaan akk bile kita x nak tgk muka org 2
sabar kak..saya doakan urusan akak dipermudahkan

Diana @ bilakukatacinta said...

terlalu banyak rupa dan warna manusia di dunia ni

Adylia Qarissa said...

dkna pon pernah jumpa orang macam nie..dah terkena jugak..sabar yea IEB...satu hari nanti Tuhan akan tunjukan kebenaranya.
Kadang kadang berdiam diri lebih baik dari berkata kata..semoga IEB dilindungaiNya.

BeloG MTT said...

MTT pon sedang lalui,tapi sedaya upaya cuba bangkit dan alhamdulillah sekarang ...Allah tu maha adil.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...