Yang Join Aku Nie!

Thursday, July 7, 2011

Khamis Yang Spontan

"Sentiasa Berfikiran Positif Untuk Mengelakkan Perasaan Iri Hati, Hasad Dengki dan Berdendam"

Apa itu Khamis yang Spontan, Rujuk SINI :
http://spontankhamis.blogspot.com/

Kespontanan Khamis atau Spontaneous Thursday adalah satu hari dimana pegguna internet khusus nye blogger Malaysia utk mnyepontankn sepatah dua ayat bagi entry mereka pd stiap hari khamis.

28 comments:

PinKy MoMMa said...

bila positif..ati pun tenang je ;)
tak serabut nak pikir benda lain hehe

Isteri Encek Bard said...

tul tu kak sayam...

:: Mrs.Eady :: said...

baik kakak ku..:)

Sharienz Sz said...

a'ah...bila think +ve..
hati tenang n ceria..

Mama Gee said...

nk berfikiran + bila emosi tgh kencang mmg sukar....
tp..byk2 istighfar...dan cuba tenangkan hati,InsyaAllah boleh positif...

eh eh mcm nasihatkan diri sendiri je..heeee

cucu umie said...

bila berfikirn positif juga, sesuatu perkara itu grenty kta dpt laksanakan dengan tng..

Farah Shamsudin said...

sangat setuju.

Norhisham Nordin said...

ye betul... sentiasa laa positif... jgn buat diri anda makin tertekan...

Segmen Simple : Jom Komen Entry Saya

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tapi saya ne selalu berfikiran negatif kak.. :( sebab tu banyak perkara susah untuk diselesaikan :(

Isteri Encek Bard said...

Bila berfikiran positif, Insya Allah kita akan rasa sangat tenang, segala urusan yang nak kita laksanakan beres tanpa ada sebarang masalah.... jika kita berasa iri hati dengan seseorang pun, kita cuber berfikiran positif, Insya Alla perasaan mainan syaitan itu akan hilang dalam diri kita... IEB pernah cuba berbuat demikian, alhamdulillah memang benar...

cik Dil said...

be +ve..tu yg penting kan sis..^^

Belbel said...

positive thinking make life better :)

mizzkechique said...

think +ve 1st...hehehe

MamaEma said...

yea saya sokong..

ikatankasihku said...

yeah u ar right..think positif...

cik panadol said...

positif...positif.....

adeh! xleh buat la....tetap gak rase dengki ngn ieb hahaha

lagenda said...

Setuju. Kena pikir positif selalu..

Ujang9897 said...

owh...ada ek menda ni

siti kektus said...

positif membawa kebahagian. kan kak? hehe ;)

KinosKoko said...

berusaha untuk sentiasa positive..

kiera'sakura said...

setuju... ajarlah hati dan akal bersikap positif.. jiwa tenang,, insyaAllah terhindar dari dosa.. =)

aizamia3 said...

berfikiran -ve tu boleh tapi janganlah sampai menjejaskan aktiviti harian.. tapi cubalah menjadi seorang yang +ve dalam segala hal.. ;)

faa.rosli said...

tengah try...ngee~

Rozuan Ismail said...

setuju.always thinking positive

Hans said...

yups
dengki xbaik untuk hati kerana ia penyakit yang berbahaya
:-)

Himpunan Kata - Kata Hikmah Hans Hanis

fifirainbowgrey said...

betul betul :)

sniffa93_aznil4eva said...

betul. bila kita positif, semua benda negatif n hasad dengki takkan wujud:)

ana ayesha said...

bersangka baiklah ..... kata kawan ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...