Yang Join Aku Nie!

Monday, March 7, 2011

Sukakah Di Kritik??

Yuhuuu, pagi isnin yang sungguh bebunga-bunga tuk IEB... Tak sabo menunggu kepulangan En. Bard tercenta yang gi keje luar ke Kerdau, Pahang... Rindu yang teramat sangat... Eh, larik tajuk plak IEB nie...

Suker ker koram klu kene kritik??? Bagi IEB lah, IEB suker dikritik, sebab biler IEB dikritk IEB rasa banyak perkara yang perlu IEB beetulkan lam diri IEB, jadi IEB takkan rasa yang IEB nie sempurna mana pun..... Satu yang IEB tak suka, orang yang suker kata belakang dah macam mengumpat lah kan... Sebab klu dier mengumpat belakang-belakang nie, mana nak tahu kiter ni salah kan koram, lebih baik cakap dedepan, klu nak kutuk ker, kata ker, kritik ker, IEB tak kesah, IEB lagi suker koram.... Klu sesaper ader berkecil hati ngan IEB, gitau jer, serius IEB tak kisah. Cam IEB sendiri IEB pun tak minat mengumpat belakang-belakang nie... Klu IEB nak cakap, cakap jer dedepan dier... Ader gak kengkawan IEB gitau IEB ni mulut laser... Sory yer di atas kelaseran IEB tu.... Kesimpulannyer biler kiter di kritik kiter akan lebih berhati-hati lam berbuat sesuatu tu dan kiter akan cuber memperbaiki kesilapan diri kiter, sebab manusia mana ada yang sempurna kan tak terlepas adari melakukan eksilapan... Hanya Allah yang maha sempurna....

20 comments:

Im Jia aka Ming said...

eh sapa suka kna kritik...hehe...
ala mulut org xleh tutup..mulut tempayan ja kita leh tutup...so banyakkan bersabar...act cool
bila kita wat cool g2 lagi org yang kritik tu geram...hehe
biau lah dia...
btul3...kita xsempurna...kkdang telepas cakap...
err telebih sudah...bw cni...n follow..=0 SENYUM SOKMO

Mr feckry said...

tapi kalau kene kritik pedas2..bingit telinge

Cekodok said...

kritik la gua kalo berani.. hahah

tapi kalo kritik kena dengan cara dan lenggok bahasa... tak kisah.. tapi apa yang di kritik tu boleh di guna pakai..

mengata dan megumpat tu edisi lain.. hehehe

...mommy jue... said...

kita hidup tak mati dek keji, tak hidup dek puji.. orang akan sentiasa mencari kesalahan kita. takpelah, kalau benda tu kita rasa betul, kita terima. kalau tak, redha jelah.. kan? hehehe...

Isteri Yang Comel said...

Im Jia, tul tu mulut orang susah nak tutup
mr feckry, klu pedas memang agak bingit, tapi kene tahan
cekodok, klu mengat dan mengumpat mengkritik kiter camner??
momy jue redha jer ka...

SoLy SoLicious said...

manusia tak semua perfect..
so, kritikan membawa kita ke arah kemajuan diri sendiri kn kn? heee

ch!natsu said...

kritikan membina itu perlu..
so jom rmi2 kritik.. hehe~

Yaya said...

okey jek! kritik la sampai lebam, kalo xpuas hati. masuk tinga kanan, kuar tinga kiri. okeylaa

Isteri Yang Comel said...

meh kritik IEB meh.. ngeee :p

Ujang9897 said...

kritik utk membangun takpa..=)

gaung said...

sokong ujang..kalau kritik yang membangun dan datang bersama cara atasi or idea yang lebih baik..itu lebih elok..bukan kritik kosong saja..hihi

IEB kene tag dengan kami kat sini
ENTRY TERBARU: nadia gadis jawa bikin letih

YanaMIB said...

kritikan cemni leh...


err bley x sis kurgkan guna bhs SMS dlm menulis entry?? sbb lmbt la nk bc..hehe..dh lama nk ckp mende ni..tp mcm xsanggup..huwaaa...=P

Isteri Yang Comel said...

thank yana, okeh nanti IEB akan kurangkan... :)

Isteri Yang Comel said...

ujang ader ker kritikan tak membangun.. hihihi

afzan said...

ade je sue kritikan yang tak membangun . org suke kenakritik dengan org yang layak mengkritik kita ,. kalau setakat diri sendiri pon tak berapa nak sempurna takyah la nak kritik orang ,, ye tak .. sue ?

Isteri Yang Comel said...

WAH CIK AFZAN KITER BERKATA-KATA FENUH BERMAKNA... HIHIHIHIHIHI

el said...

setujuuuuuuuuuuuuu :)

... said...

as salam..
kritikan itu perlu sebgai penanda aras kemajuan kita
mana yang baik, kita ambil.yang buruk, jadikan sempadan =)

dunia maiza said...

x suka kena kritik tp suka mengkritik bole x haha..

bee said...

betul lah tu baik ngata depan2 boleh lah kita perbetuikan mana yg salah..bee pun ada yg kata bee lazer ahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...