Yang Join Aku Nie!

Tuesday, March 22, 2011

Garuk Belakang Badan Kat Dinding

Tetiba teringat kat Arwah atuk-atuk IEB.. Alfatehah tuk arwah.... Aduh hari nie dugaan... Pagi tadi nak pi keje hujan renyai-renyai... Gi keje naik moto je koram, redah lah aper lagi... IEB anto En. Bard gi opis kat Parcel C, Patu IEB bawak moto ke opis IEB kat Parcel A, Keluar jer pada opis En. Bard, ujan menderu ngan tiba-tiba, tak der tempat nak berhenti, IEB redah jer lah... Agak basah jer lah walaupun jarak opis kami dekat jer.... Sampai opis jer nak naik tingkat 1 tempat parking opis IEB, tetiba... aduh tayar jadi tak jejak ke lantai, IEB pun jatuh bedebuk cam nagka busuk bersama motor da... Nasib tak der orang, tak der lah malu sangat... Blushing sekejap.... Okeh lah masuk plak cerita tajuk kat atas, kang koram marah pulak IEB cerita tak sama ngan tajuk. Hihihiihi....

Koram penah ker nampak atuk-atuk koram, wan-wan koram, ayah-ayah koram klu gatal bahagian badan belakang yang tak sampai tuk di garu, diorang gesel-gesel kat bucu dinding.. Yer lah masa tu takder lagi alat penggaru tu koram... Dulu masa zaman keci-kecik penah gak wat cam tu, klu dah tak tahan sangat gatal, cepat-cepat carik bucu dinding nak garu belakang badan... Tadi tiba-tiba gatal belakang, tk sampai plak tangan IEB nak menggaru nie, tangan pendek kan... Klu kat rumah En. Bard lah jadi tukang garu tuk IEB.. (tolong jangan jadi kuning cam Ujang okeh)... Kat opis nie saper lak nak mengaru IEB kan,kan, kan?... Belari IEB mencari bucu dinding tuk menggaru, tu tiba-tiba hati rasa sayu teringat kat Arwah atuk IEB yang suka buat macam tu dulu-dulu..... Koram penah ker buat cam nie???

18 comments:

mrs.sabri said...

tak pernah plak buat mcm tu..selalu garu ngan tgan je wlaupun x sampai..hehe..tp hubby selalu la buat mcm tu..garu blakang kat dinding..haha

::nuRuLaDHar:: said...

Al-Fatihah buat arwah IEB...

jarang la nurul garu gitu..ngeee

YanaMIB said...

eh somi ieb keje kt parcel C? sy dulu pernah keje c2..jab perangkaan..hehe..

mak sy ada bli tpt garu tu..klu travel dia lupa nk bwk, dia soh la anak² buah dia tlg garukan..hekhek~

sy xpernah lg xdpt garu blakang..so far sume part bdn boleh digaru sendiri..tetttttttt~ =P

Wahida Nasution Thakhrim said...

suka juga garu2 belakang guna bucu dinding tu.. puas sikit..

Isteri Yang Comel said...

kak mimi, tagan ieb nie pendek tak sampai. ekekke
nurul ye ker
yana, ieb penah gak ader part yang tak bleh nak sampai tu adeh seksa nak capai, yup en. bard keje di parcel c
wahida, syok gak kan

i am S!L4H.. said...

kak, knape mcm kt blog ni ade nme ujang tu?
knape ngn die?
erkkk~

Qaseh dalia adelia said...

haha buka takat atok2 ayah2 buat cenggitu qaseh pun pernah haha

Puanbee said...

hehe bukan bee buat tapi ank sulung bee yg suka garu belakang badan didinding heee

Sharienz Sz said...

teringat datuk di kg..
datuk sha suka buat mcm tu hehe

kpah k-poh said...

akak pulak..sebelum nak tido..hubby tolong garu2 kat blkg..baru leh lena..heee..tapi semenjak akak beli penggaru..abg tak nak garu dah...terpaksalah garu sendiri...heee...

Peri PiA said...

hehe,ade

Isteri Yang Comel said...

k. pah... romantik nyer dulu..

mr.curly said...

penah gak wat camtu, xkire la dinding tu bersih ke x..tau2 baju dh kotor je..hikhik

al-fatihah tuk arwah atuk ye..

kakngah said...

dapat lak kt tiang seri rumah... cam stim jek kan...
kehkehkeh!!

el said...

el sllu gak buat cengini...dah gatal sgt..xde org mau garu...bucu dindinglah jd mangsa..sedap gilakk hahahaha

Syafiq Rosli said...

hehe..terdesak dah ni eh..hehe

Huszaini said...

Tuan tanah, nanti jemput datang ke Jom Berkelah 2 yer!!

http://amrafahan.blogspot.com/2011/03/jom-berkelah-dengan-geng-kembar-ke-2.html

lalink7 said...

jth moto? alamak..sy slalu gak jatuh sorang2...lepas jatuh mesti pandang keliling...hati2 lain kali ye..ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...