Yang Join Aku Nie!

Thursday, March 24, 2011

Minta Maaf

Minta maaf yer klu entry IEB mengenai "ego" wat koram terasa hati... Sebenarnya IEB tiada niat untuk menyalahkan Kaum Adam semata-mata yang mempunyai ego tinggi, kaum wanita juga ada yang ego, lagi-lagi kaum wanita itu bepangkat besar, berkedudukan lebih dari lelaki..... Sebab tu IEB gitau, kita memainkan peranan penting untuk mengatasi perasaan ego dalam diri masing-masing. Apa yang pentik kita meti banyak bertoleransi sesama pasangan, bawa berbincang dan mengenali kelemahan masing-masing, Dan yang paling penting jujur dengan pasangan..... Insya Allah sesebuah hubungan itu akan bahagia selalu.

Mari kita tengok pandangan bakal pengantin, mengenai ego, yang akan di ijabkabulkan pada bulan 5 nie... Mudah-mudahan Masjid yang dibina akan terus kekal bahagia selamanya keakhir hayat......Insya Allah.... Ujang dan Cik Yana.
klik untuk tumbesaran
Kita tengok juga pandangan blogger terhadap ego. Terima kasih CCI, Mama Yana, Jannah, Cik Ajan, Mr. Curly, Raja Nakal, Ctiey, Kak Pia, Kakchik Ella, Ejai dan Mrs. Sabri
klik untuk tumbesaran

14 comments:

Ujang9897 said...

hahaahha..

yana poyo

Pakcoh said...

Huhu.. Ego ni perasaan yang ALLAH wujudkan dalam diri manusia untuk menunjukkan betapa lemahnya kita sebagai Hamba ALLAH.

Bile diminta pandangan manusia, tentu saja ia terbatas dengan ilmiah pemikiran manusia.

So, bila bincang ego lelaki, tentu saja sebilangan besar lelaki akan memuji lelaki dan begitu la sebaliknya.

Tiada siapa yang betul dan yang salah kerana semua ini boleh dijadikan sebagai guide untuk kita sesama manusia improve diri lagi.

buat baik pon kadang² perkara baik tu boleh jadi sia² kalo silap niatnya. Apatah lagi berbuat jahat.

Papepon, happy blogging =)

Isteri Yang Comel said...

ujang ko tak poyo ker?? ekekek
pakcoh, terima kasih atas pancangan yang sangat bernas nie

mrs.sabri said...

wah..ujang lebat sungguh kat teganung ning..huhuhu..........sue....sape yang marah pasal entry ego tadi tu?hehe

Isteri Yang Comel said...

kak tak da saper marah, tapi takut nanti jadi perbalahan plak, nak salahkan saper yang ego.. hihihi

srikandi cinta said...

betul tu! setuju sangat2..

bila pompuan dah ego, saya rasa pompuan tu jauh lebih teruk drpd lelaki..

lelaki ok la kan dia ego, tapi bila dia ego, dia ego pada waktu yg sepatutnya..

kalau pompuan , perghh..jangan kata ak tegur, pandang org bawah pun tak..biasanya pompuan ego sebab darjat dia, & pangkat dia..

entahla ..semua manusia berlainan..tapi, memang ada spesies macam ni.. :)

srikandi cinta said...

*nak

❤ C!K MAZ's❤ said...

ego?....rasanya tak kemana pun...janji kita bahagia dengan apa yang kita miliki ...hehe

Sharienz Sz said...

sesama psgn tak leh ego..
kena saling bertolak ansur..
baru la aman damai :)

Zura said...

bile ego mesti kait ngan lelaki..tp ppuan pun ada egonye jugak...sekadar pendapat..

Rainbow said...

sume org ada ego masing2.. laki perempuan ada. cuma lebih atau kurang, boleh bertolak ansur atau tidak.

ego penting sbg maruah...

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

insyaallah..yana dan ujang berkekalan akhirnya

lalink7 said...

hahaha...pasangan hot couple tue ade je di maana2..dah macam slebrtiti lak dorang..femes amouss betul..hehe

puanbee said...

hehe bagus topik nih bee sukaa..alaaa kadang2 kita tk sedar kita cam mana biarlah org lain menilai bukan diri sendiri yer..so jgn salah kan sesiapa ..renung2 kan dan selamat beramal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...