Yang Join Aku Nie!

Monday, March 14, 2011

Pelupa Tanda Lanjut Usia

Agaknyer sok klu IEB dah baya tuk nie, cam nie lah IEB kan... 
Ah apakah inie??? Dah kertu ker IEB nie... Asyik lupe je... Aku lupa!!, lupa-lupa lagi... Semenjak  dua menjak nie, sifat pelupa lam diri IEB dah betambah-tambah dah, cam nazmi raja lawak plak... Hari 2 ader 2 helai uban kat kepala IEB nie.. Itupun tanda lanjut usia tu, bak kata Akhak Geli uban tanda panggilan pertama... Seram jer dengar kan...  Tapi sikap pelupa lam diri IEB dan semakin menjadi-jadi koram... Semakin hari semakin pelupa.. nak kata minum air bersemut, cam tak de jer, tengok taik sendiri, lagi lah tak der, tertemgok taik orang ada lah.. Cam hari nie bleh plak IEB luper nak bawak wallet pi opis, padahal pagi tadi IEB baru keluarkan dari beg balik kampung, sebab nak tengok keadaan duet lam tu.... Pastu biler dah sampai opis, bukat beg kampit IEB, wallet non ado koram... Huhuhuhu, sedih.. Nak pinjam rakan seperjuangan malu plak, perut lapor gak nie.. Alamatnyer makan biskut kering cicah teh tarik jer lah kat pantry nanti..... Iyerlah koram baru teringat 2 hari jer lagi umur IEB nak cukup 20 tahun, da berapa tahun nie asyik 18 jer tak cukup umur... Hihihi, tengok masih tak sedar diri lagi.... Alahi nak wat macam mana kan kram, biler IEB sebut umur sebenar koram tak caya.. Eh akak nie cam umor 18 lah tak nampak cam ** pun... Mula lah kembang hidung IEB yang sedia kembang nie koram.... Tapi sekarang nie IEB dah sedar, sebab sikap pelupa nie menyedar kan IEB, yang IEB nie dah kertu dah ujung remaja pun.... Rindu maser zaman sekolah dulu, masa nakal-nakal Ubi lagi.... Rindu masa zaman berebut Cekodok ngan adik beradik dulu... Huhuhu, mengimbau zaman muda-muda lagi....

20 comments:

Cekodok said...

perghh.. memang sah... ieb tak sedar diri.. 20 konon.... 18 konon... muka nampak mcm tak baligh lagi ada la.. hahaha... jangan marah noooo... kite kan maduuuu

Lagenda said...

Errk?? Lupa tanda dah tua???

Mak selalu lupa TP TETAP TAK NAK NGAKU DAH TUA..buleh?? Hahahaha..

Cikgu CTE said...

saya selalu lupa...pelajar2 lagilah suka kalau saya lupa...
mungkin jugaklah sebab dah tua...
atau pemakanan kita???

miss husna said...

lecturer una ckap kalau nak elak jadi pelupa time da tua nanti, kena bnyak2 membaca terutamanya baca al-qur'an :)

LennMommaChubby said...

kadang2 sy jadi pelupa bila sy sdg stress... huhu

storyfromme said...

alamak! saya ni pelupa. tapi baru 22 tahun. maknanya saya da tua ke?

nuruljannah sukhri said...

kalau mcm tu IEB buat2 la lupa makan atau lupa lapar pulak.mst selesai masalah..hehe gurau je

Isteri Yang Comel said...

cekodok dah cakap dah mesti orang ingat 18
mak nampak muda.. voge lah mak.. i. like
cikgu, mungkin sebab pemakanan kot..
husna, tu tu kena banyak baca Al-quran, Insya Allah
leen, jgn stress sellau
story tu sebab makan semut kot.. hihihi

Warna Warni Kehidupan said...

ouch..kiranya eden dah lanjut usia la nih...aduuhhhh

mr.curly said...

peredaran usia la tu tndenye..

p/s: tp nk tnye sikit, nape kalu kite jd pelupe, semut lak disalahkn??..hikhik

Isteri Yang Comel said...

mr. curly, tak tau lah dah berzaman semut disalahkan.. hihihi

Fadzli Amir said...

Salam...petua org tua2 jgn makan/minum semut nanti cepat lupa...so cuba kurangkan pengambilan semut dalam makanan/minuman anda...hehehhee

Abd Karim MJ said...

Assalam sis.. nak tahu pic yang sis pakai kat situ sapa ek ? nak tahu rupa dia saling x tumpah aruah nenek saya ! rindu sangat kat dia....

Isteri Yang Comel said...

AK MJ, saya search kat google jer nie.. Klu nenek awak sory yer amek pic tanpa kebenaran...

Rainbow said...

sy bukan pelupa sis...
tak berapa nk hengattt je..hihihi..

topimagine said...

kalo dh selalu sangat mkn semut pon leh jd pelupa. xpayah tunggu tua pon.. hehe

i am S!L4H.. said...

haha. klaka la komen tpoimagine ni. bhahahaha.

Isteri Yang Comel said...

topi.... maner ader makan semut, semut yang makn IEB jer tau, sebab IEb manis kot.. larikkkkk

Qaseh dalia adelia said...

hik2 terbayang muka tua qaseh eceh .. qaseh pun pelupa r sis ..hurmm risau

logorithm said...

Alamak! :-p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...