Yang Join Aku Nie!

Monday, June 27, 2011

Kartun Seksi Nampak Buah Dada



Hai koram IEB kembali sihat dan akan berblog sepertia biasa... Terimakasih atas nasihat juga kata-kata semangat yang telah koram beri pada IEB... Terima kasih yer semua.. sayam koram semua.... Terlebih dahulu IEB ingin meminta maaf diatas tajuk yang menggunakan perkataan buah dada, IEB cuma ingin menyampaikan sahaja.

Semenjak 2 menjak ini IEB perasan ada siaran TV  yang mengeluarkan kartun untuk tontotan umum sekitar jam 6 hingga 7 petang... Apa yang membuatkan IEB tertarik nak buat entry ini adalah IEB terlihat beberapa rancangan kartun di TV yang memaparkan kartun perempuan yang seksi-seksi... Pada pendapat IEB kebanyakan kanak-kanak yang meminati rancangan kartun, jadi amat tidak elok menjadi tontonan mereka.. Lebih-lebih lagi pada mereka yang berumur 18 tahun kebawah.... Pada ibu bapa haruslah mengawal anak-anak mereka untuk menonton rancangan yang berunsur tidak elok tersebut, bagi mengelakkan berlakunya gejala sosial yang semakin menigkat dikalangan masyarakat....

Diharap pihak televisyen tersebut dapat megkaji semula rancangan yang mereka paparkan untuk tontonan umum, biar sesuai dengan semua lapisan masyarakat termasuk kanak-kanak...

50 comments:

iQapiQa said...

betol3..citer katun utk kanak mstlah bg teladan dan pengajaran yang bagus.knak2 yang tak tahu ape nanti mengikut je..

mizzkechique said...

akak..kartun kt animax bersepah mcm ni.. citer budak sekolah tp breast mengalahkan org dah bersalin.. grrrrrr

Puan tia said...

lg 1 kartun2 skang suka cakap bodo..kepala otak kau..anak buah saya sampai terikut2..huuuhuh

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

wahai adikku IEB sayam.. syukur alhamdullilah dah sihat.. Akak pun baru jua sihat dari penyakit.. tapi penyakit meroyan aje hehehehe..

Yup2 betul tu.. stesen TV ni memang tak peka langsung dengan apa sahaja dari produk luar.. Tapi kalau dari produk orang tempatan macam2 syarat syarat yang ketat dikenakan kepada kami.. akak selalu berhadapan dengan masalah ni masa menulis skrip.. mmg tak adil kan...

blasahje said...

nampaknye mak bapak pun kena dok tonton sekali ape yang anak tengok. kadang-kadang camne makabah control skalipun, budak - budak sekarang lagi cekap. umur 8 tahun, 9 tahun pun dah pandai tengok benda tak senonoh..sumber ? dari kawan - kawan skolah...hmmm..

Rahmad said...

banyak kartun kat tv tunjuk buah dada..

nnt menjadi ikutan kanak2 plak bila dia besar nnt..huhu

khairul akmal azman said...

katun2 skunk byk memberahikan..
ape ke jadah nye..
baik cam cter upin ipin ..elok skit mate memandang

ariph™ said...

benda ni makin jadi isu. hari tu mama arep pon ada cakap pasal ni. nasib la arep ni pon dah besar n paham benda2 ni suma. haha

YanaMIB said...

erk ni mesti kartun anime nih..aduii apesal la mende2 cemtu dorg xsekat..hurmm~

Shalina Samsudin said...

betul..saya sendiri tengok rasa malu..hmm

She's Gee said...

apabila televisyen menjadi 'ibubapa' kanak2..

cik panadol said...

betol2 smlm baru tgk karton tu! walaupun karton tp kalo dah ade nafsu tu, tengok buah dada karton pon boleh kenyang! hahaha

ieb, jgn tunjuk buah dada kat tv ye hahahaha.....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

eemm..betoi tu..dan lg 1 iklan2 pun sakan juga dok sebut2 payuda anda semakin kendur...<-- iklan ni pun salah satu jg..

risa said...

ni kalo mia nampak mesti cakap...eee nampak mimik!! alu lahhh
adoyaiiii...ada katun tu siap cium2 lagik..ish ish ish

KAMIHIDUP said...

perlahan-lahan kafir masuk meracun minda kita umat islam.

[sutera kasih] said...

betul tu kak..srkg kartun mcm2 je..ada yg tak bermoral huhu

Ujang9897 said...

tutup mata...(~_~)

Lina said...

yup pernah terperasan jg...rasa cam rancangan tv skrg ni dah tak de tapisan dan

kakchik@ella said...

mmg tak patut seksi ini utk tontonan anak-anak.

diana said...

biasanya animasi dari jepun la..

Norhisham Nordin said...

kesian bdak zaman skang... byk yg merosakkan...

PinKy MoMMa said...

yang akak sokong..
abg long suka tnya pulak tu huhu..
pening mama nak bg jawapan ;p

hamzah ian said...

kartun dragon ball dulu2 pun nmpk tetek.. hahaha

Qaseh dalia adelia said...

dah berlambak lah sis .. yup kartun2 anime camni .. huhuh

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

maknanye kartun ne bukan nak tarik perhatian budak2.. ne nak tarik perhatian budak gamaknye... hahaha

Papa Mifz said...

game pun skrg byk yg ada unsur2 lucah nih...x sesuai utk budak2...hmmm...

CikHaniBhulat said...

kartun pon xbermoral ye..jom tgk sin can n doraemon..doraemon xlucah..hehe...

bdk johor said...

entahnya... baik tengok kartun sin chan, lagi puas hati sehingga menjilat kaki.
hahahaha..

Ima Salsuzaima said...

betul betul..:)

mr.curly said...

aduhh bdk johor..tgk sin chan pn leh smpi jilat kaki kaa..cet!..jilat kete xpe gak..hikhik

Alin Marlini said...

Ya!Ampun IEB..Qayyum pun selalu kata "eii..tak malu"...nak dilarang tgk nanti nangis2..

niena shopping2u said...

sgt2 setuju, cite katun mmg mnjadi tontonan kanak2... tgk cth upin ipin, ramai bebudak yg suka ikut...rancangan televisyen mampu mmpengaruhi minda ank2..

Awan said...

btol3....perlu ada tapisan...xelok untuk kanak2

syafiqakarim said...

da byk kartun mcm tu.
dlm tv ke komik ke.yg pelik,
bole lepas lak nak di siarkan?
*sigh.

Mrs.Yie said...

ni biasanya kartun2 dari jepun la ni..satu lagi yg akak x berkenan adalah cara peralihan bahasa yg teruk..akak pernah dengar dalam cerita asarichan kalau x silap..'MAK NI MEMANG TAK GUNA LA..' ish..

fRaMe+LenSeS said...

cerita tu Nadh tau.. cita MAR.. ;)

My MiRa said...

ishk3...terok betol lah kartun zaman sekarang ni

apik pehe said...

kak..itu la yg membuatkan bapak2 budak selalu gak layan anime..hehehe

samizul.net said...

Ni bukan tayang buah dada ni sis, tapi tayang kawasan 'segi tiga' dah ni, oho.. Keseksian yang melampau. Ni semua untuk menambah dominasi kartun/komik bukan ja pada kanak2, tapi semua lapisan umur.. Yang dah dewasa, berdarah hidung beb, uhu..

Jemput Baca: AKU DAN CATUR: PYCHESS 0.10 [BLITZ] #03 REKOD!

Anonymous said...

Yes! Fіnallу someone ωrites аbout ?
??? ?????.

my рage :: www.zulutradeonline.com
My webpage -

Anonymous said...

I am reаlly іnspiгеd with your writіng tаlеnts anԁ also with thе layοut foг
youг blοg. Is this a paid toρіc оr did you moԁifу it уourѕelf?
Eithег way keep up thе nice high
quality writing, it is uncommon tο looκ a gгeаt blog like this οne these daуѕ.
.

Feel freе tο surf to my ωeb blog; Female Boxers Dogs
Check out my homepage ... samsung galaxy note 2

Anonymous said...

Woω, this paragгaρh iѕ plеasant, my younger sister
іs аnalyzing ѕuch thіngs, so I
am gοing to let know her.

Аlѕo viѕit my ρage
:: broker Forex
Stop by my blog ; vapornine

Anonymous said...

Greetingѕ from Сoloгado!
I'm bored to death at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break. I love the knowledge you provide here and can't wait to
take a look when I get home. І'm surprised at how quick your blog loaded on my phone .. I'm not еven using WIFI, јust 3G .
. Anуways, supeгb blog!

my blog - galaxy s3
My web-site ; galaxy s3

Anonymous said...

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.
Thanks!

Also visit my weblog - buy twitter followers without following

Anonymous said...

I always used to read post in news papers but now as I am a user of internet thus from now I am using net for articles, thanks to web.


Also visit my website :: gmh

Anonymous said...

Nice blog here! Also your web site loads up fast!
What web host are you using? Can I get your affiliate link
to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol

my blog post; your instagram url

Anonymous said...

I love what you guys tend to be up too. Such clever work and exposure!
Keep up the amazing works guys I've included you guys to blogroll.

Also visit my web-site aaa fx
my page - aaa fx

Anonymous said...

Please let me know if you're looking for a writer for your weblog. You have some really good articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine.
Please send me an e-mail if interested. Thank you!

Feel free to surf to my page: get followers

Anonymous said...

An superlative marry of trainers, maybe not essentially the most magnificent, not merry priced, neither is vehicles pinpoint, come what may takes yourself to walkabout sisterhood, Christian Louboutin Sale
make plain these questions . make up one's mind the high spirits shoes on no occasion change, perhaps desired,however the injured indeed.Asics Running Shoes
An enormously state of affairs you requirement be struck by encountered, walked all around while watching showcases in countless sorts of shoes you will become aware of stunning, no maybe to supreme. The value is justly intent not be fair, like too costly, self-satisfied look not at home of manner, guess good-looking people cogitate on old-fashioned ... by reason of being altogether vigorous yon simply difficult. Pick to on on, absolutely opt appropriate for duo, dress some days lay one's hands on forbidden foot show, or definitely not to provide their clothes,Christian Louboutin Sale
ways to impliment this time? To advance up'd rather bitter to wear?

Anonymous said...

Yоu really mаke it appear гeallу eaѕy with уouг presentatіon hoωeѵeг I іn fіnding
this matter to be aсtuallу one thing which I believe I'd by no means understand. It seems too complicated and very wide for me. I'm
takіng a look fοгωard tο youг subѕequent put up,
І will аttempt to get thе danglе οf it!



Hаve a look at my wеb page coffee pure cleanse amazon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...