Yang Join Aku Nie!

Thursday, June 2, 2011

Bayi Baru Lahir dicampak Dari Tingkat 5, di Sentul

Melihatkan senyuman tulus insan kecil ini, membuatkan kita menjadi setenang-tenangya, lagi pula mendengar rengekan manja mereka membuat hati yang panas menjadi sejuk... zinkan mereka melihat dunia fana yang sementara ini...

Apa yang boleh IEB katakan manusia yang tak da hati perut nie langsung adalah, bodoh, bangang, bengong... Bukan niat untuk memaki tak tentu pasal, tapi IEB sangat sedaih dengar berita di TV3 malam tadi mengenai kes bayi baru lahir di campak dari tingkat 5 di sebuah Flat di Sentul semalam... Kenapa manusia semakin kejam, kenapa manusia semakin tiada hati perut??

Sebelum nie IEB sangat sedih bila mendegar bayi baru lahir ditemu dalam tong sampah, dalam tandas, tepi surau, tapak pelupusan sampah dan sebagainya.... Kenapa koram sanggup buat cam tu?? Sampainyer hati koram buat begitu pada insan kecil yang tak berdosa itu semata-mata ingin menutup malu di atas segala perbuatan koram. Setiap kali terbaca di akhbar juga di media massa kes pembuangan bayi yang berleluasa di negara ini.. Koram tak rasa berdosa ke buat macam tu?? Apa salah insan kecil ini untuk melihat dunia, apa salah mereka untuk membesar dan menjalani kehidupan seperti koram?? Nauzubillahhiminzaliq, minta dijaukan perkara sebegini berlaku pada keluarga IEB....

Apa salah, jika insan kecil dilahirkan tak bernyawa, koram sempurnakan pengkebumian mereka dengan sempurna seperti jenazah Umat Islam yang lain bukan nya dengan cara mudah koram campak mereka ke sungai, longkang, parit, dalam tong sampah, tanam bawah pokok tanpa di sempurnakan dahulu jenazah mereka.. Susah sangat ke nak menguruskan perkara sebegitu??? Koram campak mereka seolah-olah mereka ini bangkai tikus, bangkai ayam bangkai binatang yang mati... Apa koram tak da langsung sifat perikemanusiaan???? Sedangkan haiwan pun sangat sayangkan anak mereka...

Minta maaf IEB emo sikit hari sebab, Hati IEB terguris mendengar berita semalam, hancur insan kecil tak berdosa semalam yang dicampak... IEB menulis dengan perasaan sebak yang teramat sangat.. Apa salah, jika benar, koram tak mahu menjaga mereka koram beri sahaja pada mereka yang benar-benar memerlukan anak... Kalau bagi IEB pun, Insya Allah IEB akan terima mereka...

Mudah-mudahan mereka ini dibukankan hati untuk berubah ke jalan NYA.. Amin... Renung-renungkan koram...

19 comments:

mizzkechique said...

akak..siyes sy menangis tgk berita tu.. apa la salah baby tu..

Isteri Encek Bard said...

MK akak pon sambil menulis nie, menitik air mata kak.. huhuhuh sedih sangat mk

pena rozie said...

Manusia sekarang ramai yang tak de ati gan perasaan.

mizzkechique said...

tu la kan..nmpk sgt manusia skang dh semakin hilang ketamadunan... klu xnk, bg je yg org yg nak.. pasni kalau dpt tangkap org tu, kita cmpk dia lak..

Isteri Encek Bard said...

mk akak pun nak kalau ada orang nak bagi..

Fakhrul said...

arghhhhhhhh! org cmtu mmg nk kne sula n pncung je....grrrrrrrrrr...dh mcm binatang..tp binatang tu pn xmcm tu..

::blog anak jawer:: said...

nauzubillah... mmg orang yang tak reti bersyukur...

-Yok mampir diluk = menangis dalam panggung sebab tengok nurkasih...

mizzkechique said...

kite kan penyayang kak, mstila nk kan...huhu...

RerameUngu said...

sapa yg bodoh tu smpai snggup campak baby baru lahir. Tak nak anak jangan beranak!!!

mr.curly said...

aduhhhh..dh xtau po laie den nk koba..

wa ni muko yo nmpak cam pocah umah tp 1umah pun wa xponah pocahkn..(ehh kono ko dgn n3 lu ni)..hikhik

Zura said...

sgt xde hati perut...

cik panadol said...

diorg tau buat anak je...dah tau xkan anak, tp nak beromen jugak pepandai la block ngan ape2 yg patot!

curly leh jadi duta durex apo! kekekeke

nazirah said...

tu la baca gak tadi
sian kan .. aih..
macam2 la dunia mmm

SHIEmah Shiemillionaire said...

ooohh..ooo..
x tgk brita smlm sbb naik bus..ya Allah..dasyat nye..~~

CikPuan Fara said...

btol tu IEB, sedih sangat tgk baby tu kena buang dari tingkat 5.. saya bertahun usaha untuk dpt baby. mereka tak nak main campak2 je. sungguh taktau bersyukur..

MOK&SONS said...

kejam sungguh..adeh..macam2 la kegilaan orang skang nih..

Isteri Encek Bard said...

Cik Pana Wa sokong Curly jadi duta Durex plak.. hahhahahahha

ukhti syikin said...

subhanallah.. sgt kejam... tak terkata sudah.. manusia semakin kejam

Ryan said...

tu la kan..nmpk sgt manusia skang dh semakin hilang ketamadunan... klu xnk, bg je yg org yg nak.. pasni kalau dpt tangkap org tu, kita cmpk dia lak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...