Yang Join Aku Nie!

Wednesday, April 27, 2011

Lelaki Merajuk

Ermmmmm, perkataan "merajuk" nie biasanya sinonom dengan perempuan. Yerlah kan kebanyakan perempuan kan manja lepas tu hati tisyu, lembut jer. Kalau tak banyak pun, sikit mesti ada perasaan rajuk di hati perempuan biler dier terasa sesuatu....  Kalau yang jenis merajuk panjang tu pulak, mengada-ngada jer lebeh sebab sikit-sikit nak merajuk. Bagi lelaki pula ada ker yang kuat merajuk nie??? Bak kata Broframstone dier nak merajuk, merajuk dengan saper tak tahu lah.. Hihihihihi.... Pernah ker koram jumpa lelaki merajuk?? Macammana lah keadaaanya yer?? IEB, of coz lah penah jumpa, walaupun rajuknyer tak panjang.
Di antara tanda-tanda lelaki merajuk adalah seperti
  • Dia akan mendiamkan diri untuk seketika, kalau ditanya sepatah, sepatah lah jawabnyer kadang-kadang tak jawab pun.
  • Bagi yang hisap rokok pula, mesti hisap rokok banyak-banyak mungkin untuk meredakan amarah dan rajuk di hati kot.
  • Riak muka mula berubah menjadi serius dan tak sedap mata memandang.
  • Bila menutur kata-kata ada nada sedikit keras dan ayat yang dipertuturkan agak tak enak di dengar.
  • Mula tidak menjawab panggilan atau SMS (yang nie paling tak leh belah, sebab sampai dekat seratus misscall atau sms dihantar satu pun tak berbalas). Kalau ada jawab pun panggilan mesti berdiam diri dan SMS dengan jawapan K sahaja.
  • Kalau agak rajuknya besar, mula lah mematikan HP.
  • Menangis <---- Ada ker lelaki menagis bila merajuk nie??
Itu adalah diantara tanda-tanda pasangan koram (lelaki) merajuk, sebenarnya banyak lagi kot, koram bagi lah lagi tanda-tanda pasangan koram merajuk. Cara mengatasi masalah merajuk nie gak berat jugak koram, sebab bila lelaki merajuk walaupun sekejap amat payah juga nak pujuk. Bila perempuan nie bagi bunga ker hadiah ker mesti rajuknya reda. Bagi lelaki pula mereka lebih suka pasangan mereka membiarkan mereka seketika bagi menenangkan diri. Bila bara api sudah reda barulah kita mula bercakap dengannya, tapi jangan di ungkit mengenai rajuknya, itu paling tidak digemari mereka. Jangan menambah rajuk mereka dengan mencabar kewibaan mereka. Cuba juga untuk lebih bersifat mengalah dan bertolak ansur.

Bagi yang dah berkahwin pula cuba masak istimewa untuk suami yang merajuk dan memberikan layanan istimewa bagi mereka dan yang terakhir sekali kalau koram bagi hadiah pun tak reda juga rajuknya dengan air mata. Sebab kebiasaan lelaki tak boleh lihat perempuan mengalirkan air mata dan Insya Allah hati emreka akan menjadi lembut.

25 comments:

Eza Ridzwan said...

encek shamsul suka off henpon klu dia majok...ada 3 henpon, 3² dia off...geram!!!...rasa cam nak tumbok² muka dia!...dah tua pon nak wat perangai...nyampah!

mizzkechique said...

sama la dgn Ezad kak oi..penah 3hari xcall n xsms = xjwb call n xbls sms.. Grrrr... rs mcm nk curang jer..

Mrs.Yie said...

hohoho nice entri sue..incik sabri kalau merajuk memang ada la ciri2 yg sue taip kat atas tu cuma apa yg memzekannya,dia x merokok dan x pernah off hp..merajuk pun sekejap je..x sampai dua jam pun.. :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

wah.. sume cter pasal laki masing2... saya lak nk cter pasal sape... hehehe

Bro Framestone said...

Oh.. tue mknenye bro selalu merajuk kot huhuhu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

wah buruk beno kan klu org laki2 ni majuk...hehehehehhe....

mcm ni lah said...

jaga la hati laki tu jgn sampai dia cari yg lain

no_answer said...

hahaha . ambui , merajuk sampai nanges paling xley blah . hahaha

Far8 budak baik said...

hahahaha..kantoi dak dak laki...
tapi farid tak setuju pun..=p
bila la kawin ni...
boleh isteri pujuk ngeng!!hehe

ArELeEz said...

antara leez dgn my 'sayang', leez la paling kuat merajuk. he3.. my 'sayang' merajuk kejap jer.. buat2 lawak sket dia ok la.. ha3..

LindaRahim said...

ada cara nk pujuk lelaki ngajuk ni...tp xleh citer kat sini..hihihi...

Encik MamaT said...

erk.. harap encik bard tak nanes.. hehehe...

Sunah Mohammad said...

tu dia...tips menarik niiii...boleh apply da kawen nanti..hahaha~

sheila said...

biasa gak berlaku kejadian ni..tp akak tak sifatkan sebagai "rajuk sang lelaki"...dorang ni kecik ati benonye. abih bini dia (aku le tu) ckp suke main lepas je pastu suke buat mende ikut kepala sendiri je .. hohoho

kakchik@ella said...

Asben kc kalo merajuk dia diam je, tak berkata-kata. masa tu kan, rasa mcm brckp dgn dinding pulak. hihi ..

hawiz said...

heheeh.cam sama jer nga hawiz..hahaha..opsss..kantoi suda..tp hawiz tak hisap rokok..tq..hik3.

cheQmOomOo said...

mcm btol :))

Lagenda said...

bila mak baca n3 ni, mak dah sengih sorang2 dah...

laki mak x berani majuk2!!klu dia sentap 1 minute, mak sentap 1 ari kang!

Klu tak pun, mak biorkan je dia kejung kat situ..nak tunggu mak pujuk pujuk, mahap la ye..mak dok reti!

Miahahahaha...

ishiko said...

merajuk? velanje makan la.. kehkeh..

Qaseh dalia adelia said...

HIHI LAKI MERAJUK SUSAH NAK PUJUK .. DIA KATA TAK MERAJUK TAPI PERBUATAN DIA MENUNJUKKAN DIA MERAJUK .. KIKIKI KDG2 KELAKAR GAK KALAH BUDAK2.. TAPI TIME NI LAH KITA LEH TUNJUK KASIH SYG KITA KAT DIA

storyfromme said...

laki comel bila merajuk.kan kak?

AzieYmiN said...

comel ke merajuk nie?...tapi marah tanda sayang...tapi klau benci tandanya?

Ikhwan Erwinshah said...

xkan kot...keh3

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu

UniMeOw said...

ceh,,burok bebenor bile laki mjok...wakaka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...