Yang Join Aku Nie!

Monday, December 27, 2010

Trip To Dungun, Terengganu Part 1

Wahaaaa. IAM dah kembali menjalan kan tugas menghupdate blog IAM.... Hokeh seperti yang IAM janjaikan IAM akan bukak cerita pasal rombongan CIk Maymon ke Dungun, Terengganu... Rombongan Pengantin Adik Ipar IAM Ahmad Aizuddin Baharuddin a.k.a. Dean..... Memula perancangan kami ingin bersama2 kesana.. tapi disebabkan IAM dan Abg. Manis membeli bunga segar di Seremban untuk IAM buat sirih junjung, sebab menurut kata biras IAM kat Dungun takder jual bungan segar nie... So kami pun keluar awal pagi terus keseremban untuk membeli bunga, juga menjemput sorang kawan Dean si Bedol... Disebabkan kelewatan kami, Ayah mertua IAM bergerak dulu bersama 2 buah  keta lagik... So ader 1 keta yang menunggu kami si Aimi dan Dak Deli yang masih solo nie... Hihihihi...

So kami bergerak 2 keta menuju ke dastinasi, hey, hey... eh silap lagu siti plak... Kami singgah di Klinik keratong untuk konvoi bersama-sama 1 lagik rombongan Cik Kiah, alah si Datok Sri Ajib tu.... Dalam perjalanan kami kesana, sebelum sampai keratong Si Kancil Hebat Aimi nie mengalami kerosakan serius pada organ dalaman.. so terpakser lah kitaorang benti seketika, berbincang aper yang patut aper yang kitaorang nak buat terhadap Si Kancil Hebat beliau nie... klu koram tak cayer koram tanyer dier sendiri kat sini Aimi Si Pengapit...... 

Sebelum berlakunyer kerosakan teknikal Si Kancil Hebat Aimi nie di Klinik, Keratong

Posing tak hengat maser kejadian keta rosak.... Wawah semua control ayu, eh silap, macho meh aku kenalkan baju biru puma si Dato' Sri Ajib dah berpunyer hokeh, Si bedol, jugak dah berpunyer, tengah of coz lah my abag manis dah berpunyer nak kene pelempang jepun klu tanyer lagi, Si pemilik Kancil Hebat Aimi dah berpunyer gak dan yang hujung sekali Si Deli masih solo.. 




LAgik pose kat buntut Si Anggun Elligant Ajib, koram siler abaikan fempuan gedik kat tetengah Abg. Manis tu yang muker yang dah cam sampah sarap...


Tunggu punyer tunggu so, Aimi buat keputusan nak tarik keta beliau kat bengkel keta berdekatan...... Sementara tunggu Abg tarik keta nie datang sepat kitaorang pose kat tepi kebun kelapa sawit yang banyak kerengga, semut ngan nyamuk nie... tetengah tunggu nie ader lah sorang mamat gilo datang darik arah bertentangan bawah keta Honda Siti Nurhaliza sound kitaorang.. "Woi beli keta baru lah woi"dengan kuatnyer, so kitaorang pun hangen jer ngan mamat gilo nie, raser nak masuk lam meriam buluh pastu lancarkan beliau ke angkasa jer..  pastu Si Ajib bersuara.. rupernyer orang yang kitaorang sango gilo tagi memang gilo pu saper lagi klu bulan si Ekwan.. Hantu raya punyer Ekwan wat suspen jer.... Jagi ko biler patah balik ti.. Aku masukkan ko lam bonet keta.... 

Tungggu punyer tunggu Abg penarik keta pun sampai, jadik kami pun terukan perjalanan kami ngan 3 bijik keta jer ke DUngun Terengganu, Kitaorang sampai lam kul 7 malam, sampai2 jer terus bersiap nak menghantar Si Dean untuk menyelesaikan rukun nikah...


Rumah Banglo tempat kami menginap malam tu...

3 comments:

Zura said...

haha...nasib baik org yg kenal sound...

~ yus ~ said...

Cantik rumah banglo tu...

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

alahai.
kete rosak plak dah..
hehe


btw,

jum ke blog saya!
tmbahkan pengikut pon boleh..


http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...