Yang Join Aku Nie!

Tuesday, December 7, 2010

Kampung Ku...


Yuhuuu.. kengkawan semua, Isteri Abg. Manis kembali berbelog setelah 3 hari bercuti di Kampung halaman.... Terlebih dahulu Isteri Abg. Manis ingin mengucapkan Salam Maal Hijrah buat semua kengkawan blogger... JOm kita berhijrah... Mudah-mudahan, Amin....

Alhamdulillah aku dah selamat kembali ke rumah, esok dah start keje balik dah... Huhuhu, besalah kemalasan melanda setelah bercuti lam... Dan bermulah lah sesi aku nak jenjalan ke blog koram key.. Mesti banyak cerita baru koram kan...

Okelah aku nak cerita pengalan balik kampung lak kali nie... Aku sampai ke kampung halaman kul 2 pagi terus tido, esok lah bermula lah sesi jenjalan.. Hihihi... Pepagi dah siap2 Aku dan Abg. Manis dah siap2 nak Ke JOhor Bahru... Kitaorang pi kilang Apollo.. Alah kilang yang buat cokelat Apollo tu.. Borong bagai nak rak untuk Godies Bag Adek Ipar aku yang nak kawin 25.12.2010 nie... Memang murah koram, so sesaper yang merancang nak buat Majlis, aku syorkan koram pi borong terus kat kilang tu...


kitaorang ronda JB sampai petang, sesampai di rumah plak mak aku jak kitaorang ke rumah makcik kitaorang kat Teluk Ramunia, Penggerang Johor... Sampai jer sana kitaorang di ajak memancing tapi laut... Maser tu air tengah pasang, tu masa sesuai nak emamncing.. Angin laut pun sepoi-sepoi bahasa jer maser tu.... Peacefull jer rasernyer kat sana.... Kitaorang mancing lam 2 jam jer pastu balik tido.. Dapat lah 2 ekor ikan gelam besar tapak tangan... Susah gak nak mancing kat laut nie koram... Asik sangkut jer batu ladung... Huhuhuu.. Tapi amat menyeronokkan...


Paper pun memang menyeronokkan, lelagik melayan teletah anak buah ku yang bnayak cakap yu, walaupun kitaorang tak pahamaper dier cakp.. hihihih

2 comments:

Azian Elias said...

Salam,

Johor kampung pat mane? Akak, Pontian..

Isteri Encek Bard said...

kak yan, sue orang kluaNG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...