Yang Join Aku Nie!

Thursday, December 2, 2010

Telepon-telepon Murah Yang Penah Aku Pakai

Okeh koram, aku nak tunjuk koram dan cerita sedikit-sedikit pasal HP murah yang penah aku pakai, darik aku abis sekolah sampai lah la nie... Tapi semua hanya tinggal kenangan jer koram....

Ni HP pertama aku, orang kater HP nie klu baling anjing pun mampus... Aku beli HP nie maser dapat elaun pertama aku belajar kat ILP Pasir Gudang... Sebab tu maser nie zaman HP ni lah paling glamer koram.... Hp nie memng bagus sesangat, jatuh tingkat 2 pun masih bleh pakai lagik... So aku ape lagi, sebab tahu kekebalan HP nie buat baling2 jer lah.. hihihi

HP nie plak HP kedua aku beli pakai wet elaun maser belajar gak.. Nakal kan aku.. Kerajaan bagi wet suh beli buku rujukan ker, bahan nak buat ujian praktikal ker.. ni tak aku wat beli HP lak... hihihi

HP nie aku beli maser aku ngah praktikal kat Johor Bahru, walaupun praktikal tak bergaji.. tapi aku nie memang giler HP, terpengaruh dengan penjual kat Kota Tinggi maser tu, kater nyer nie HP true tone, Tapi tak true tone maner lah... Aku beli RM50 sajer sebab tray in HP aku yang di atas.. pastu terkilan lah.. HP nie banyak kenangannyer kat aku... Nie lah HP aku wat baling2. Lamer gak aku pakai HP ni sampai lah aku masuk keje Goverment Tahun 2008 koram.. Lamer jase dier, pastu member serumah aku pinjam, hilang maner tah...

Owh HP nie bukan HP aku, aku penah pakai ia 1 bulan jer sebab rosak, nie HP adek aku No. 3 senarnyer, pastu jadik bahan mainan dah ia...

Ermm HP ni aku beli pakai duet ayah aku maser memula nak masuk keje Goverment.. Tapi sayang dier hidup ngan aku tak lamer, sebab kecuaian aku ngan Abg. Manis, meniggalkan ia di Ampangan Night Market, Seremban.. Murah hati kan sedekah kat orang.. hihi

Ni lah HP paling murah aku penah pakai koram.... Aku merasa sesangat terkilan dengan kehilanganyer kat Terminal 1, Seremban.. Tercicir dalam case RM 10 Abang Manis.. Malas nak citer banyak.. Aku masih sedih sampai skang... Waaaaaaaa... Duet HP nie aku kongsi ngan Abg. Manis maser nak beli ia..

Dan nie HP terakhir aku pakai... Aku beli RM300 Second hand kat budak sebelah tempat duduk aku kat opis.... Dengan ia lama sket kot....

Dan.... Aku bebenar ingin memeiliki ia..... Bilakah aku akan memilikinyer.. Ko tunggu yer.. aku tengah ngendap ko nie... Tgu harga ko murah dan Tungggu Kewangan aku mencukupi... huhuhuhu

14 comments:

MJ said...

yang last tu, teringin...tapi keinginan mengatasi perasaan nak sony satio...hehe

aresaliyana said...

nset baling kucing tue klau hilg xgalat sgt kn...hehe

Azian Elias said...

Akak ingat lagi first hubby belikan hp in 2001, tp hilang after pakai seminggu. Org curi kat kedai..sedihhh..

Isteri Encek Bard said...

muja, memenag dah jatuh cinta ngan yang last tu.. tapi biler la nak dapat..
aresa, hahahha.. tu lah, klu jual kat kedai pun derang amek 30RM jer...
k. yan, sue paling galat yang N96 tu... sedih smpi skang....

QaRaMi HasHim said...

byk telpon kita sama la..
hehehehe
same taste nie..
kekekekeke

elnino de moona said...

telepon yg petama n kedua..
kita sama.. hehehe!~

Unknown said...

ermm saya de n8 nak ke nak jual harge berpatutan je...1490..berminat...

farah said...

wah banyak nye hp..hahaha..
boleh geng ngan farah..hahaha

Isteri Encek Bard said...

qarami, elnino, mungkin kiter berada dizaman HP tu tgh naik.. hihhi
maxi alamak, jap nak tengok tabung buluh jap.. hihihi
farah... semua tinggal kenangan banyaknyer...

Miss PIJAOSIX said...

anset nokia 3310 tu mmg bes laa..tahan tu..!!

Isteri Encek Bard said...

pija, hahha.. tu lah tu.. anjing pun takut ngan enset tu....

lagi belajar ngeblog said...

salam kenal,,

alia shahira said...

salam! awk jangan guna N8 huahuahua saye pernah guna. banyak kekurangan. huaaaaaa. tapi tu just my opinion je ok? :)

~Kirin Selama Perak~ said...

perghh !!
teringin pakai fon....
tapi tak mampu..
guna telegram ja..
:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...