Yang Join Aku Nie!

Monday, May 23, 2011

RON95 Naik 10 sen??

Dalam kebizian sempat lagi nak updater entry nie.. Hihihihihi, betulker khabar angin yang IEB dengar nie?? Khabar angin selalunya benar-benar belaka, banyak gak blogger yang dah update entry mengenai hal inie... Katanya RON95 bakal naik 10 sen menjelang 1 Jun 2011 nie.. So bagi, yang berkenderaan tu sla isik minyak kenderaan anda Full tank sebelum 1 Jun ini... Lebih baik sediakan payung sebelum hujan.. Hihihihi.. Ermmm minyak naik lagi. Kita tungu dan lihat sahaja pengumuman kenaikan harga minyak.. Ermmm apa komen koram??? komen IEB kita jangan mudah melenting sangat dengan kenaikan ini, sebab yang IEB tahu minyak petrol di Thailand dijual RM4.90 seliter... Giler mahal kan.... Selepas nie mesti mengurus perbelanjaan dengan lebih cermat dan berhemah lagi bagi mengelakkan tak cukup makan tiap-tiap bulan... Setakat nie sangat bersyukur dengan rezeki yang telah di berikan kepada kami.. Alhamdulillah...

Ermmmm harga ayam pun dah naik giler, sekarang RM12.00 sekilogram dan bakal naik lagi menjelang cuti sekolah... So lepas nie kita mesti banyakkan mengambil sayur-sayuran sebagai makanan harian kita... Sayur-sayuran sangat baik untuk kesihatan...

16 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

haha.. baru td cakap nk cuti seminggu ek.... hehe...tp sempat lg :)

ade dengar gak masal minyak ni nak naik lagi.. maka anti sume barang2 len akan naik juga la kn :(

Farah Shamsudin said...

tuelaa.. dah naik dah harga ayam tuu.. baru ni ada beli.. ishh! Dahla tiap minggu kena beli ayam jugaa. En Hubby makan ayam.. memangla nak kene berhemag sekarang nii.. semua barang pun nak naik.. gaji tang tuu jugaaakk.. apa lah nak jdi..

bersama kak Es said...

kat brunei yang kaya minyak cam kita baru berapa sen seliter.

sama gak dgn Qatar yang ada myk cam kite jugak. 1.00 seliter kalau convert duit kita baru 80 sen seliter.

kesannya...barang2 lain akan naik bila myk naik. hmmmm...jangan sampai org naik angin dah lerrr

Mrs.Yie said...

jom la kita pakat2 pindah kat brunei lak..hehehehe

mizzkechique said...

seb bek nk skuter je.. isi rm5 dh full tank.. hahaha

aiman rashidd said...

HUAAAAAAAAAAAA! macam macam nak naik :D

enjoy your days :)

YanaMIB said...

kn best klu majikan pn prihatin, nekkan gaji skali =.=

zsidentity said...

sayur pun makin mahal da.. beli sayur2 nak buat tom yam dah dekat rm 10.00 sudah..

LindaRahim said...

pas ni...isik minyak dalam baldi byk2 wat stok...hihi...ade ke?

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

aduh..naik lg ye....eemmm..ponat ni mcm ni....

lalink7 said...

jom jadi vegetarian la IEB..sonang citee..hehehe

salwaismail said...

minyak naik. gula pun naik. semua naik. gaji je tak naik2.
haha :DD


putus cinta : 7 don'ts

Shima said...

Semua barang dah naik...tp gaji bila nak naik???

~@mOi ~~ said...

tensionnya la... semua naik! even gaji naik pon tak berbaloi.. sama jer...

Fakhrul said...

grrrrrrrrrr.....kerajaan betol la! rm2 sliter la nmpknya kali nih..sok lusa RM3 lak..pastu nk kurgkn rege petrol, subsidi kot lain plak..dh la subsidi tu pn xbtempat lgsung...

shah-kayrul said...

minyak naik...kena berjimat cermat la lepas nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...