Yang Join Aku Nie!

Wednesday, May 11, 2011

Nasi Lemak

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.... Musim panas sekrang nie, tetiba hati rasa tersentuh pulak teringatkan bagaimana kita dikumpulkan di Padang Mahsyar kelak dengan keadaan 1 jengkal jer matahari pada kita... Subhanallah.... Sekarang ni panas sikit jer dah mengeluh banyak.... Kenapalah IEB tak bersyukur dengan nikmat yang diberikan... Sepatutnya IEB lebih bertawakal kepada NYA, kerana ada hikmah disetiap kejadian yang berlaku....

Semua orang mesti manghadapi situasi yang sama macam IEB.. Bagaimana koram menghadapinya?? Renung-renungkan koram.... IEB bukan memberi nasihat, tapi sekadar untuk memperingati diri IEB juga, sebab IEB bukan lah dikalangan orang yang baik-baik untuk meberi nasihat nie koram... Tak layak langsung....

" Ya Allah, sesungguhnya Hamba Mu ini amat bersyukur dengan apa yang telah Engkau kurniakan kepada kami, segala nikmat, segala kebahagiaan dan segala musibah sebagai tanda Engkau menyayangi kami Ya Allah. Buka kanlah pintu hati kami untuk menuju ke jalan Mu Ya Allah. Mudah-mudahan mati kami di kalangan orang-ornag yang Kau Redai ya Allah. Amin Yarabbal Aalamin "

Alhamdulillah di atas rezeki yang telang engkau berikan Ya Allah... pagi nie IEB BF nasi lemak bos belanja.. Terima kasih bebanyak bos.. Nasi lemak nie sedap sangat koram berbungkus daun pisang lagi... Jemput makan semua....

20 comments:

LindaRahim said...

IEB bf nasi lemak...sy bf kuih abuk-abuk...selamat pagi...

Isteri Encek Bard said...

linda selamat pagi, sedap tu kueh abuk

bersama kak Es said...

satu jeekkk..
baru nak minta tapaww

Eza Ridzwan said...

akak pon bekfes nasik lemak gak pagi nie...gambaq?..sila rujok entri lama...sbb nasik lemak yg sama gak...miahahaha...sambey diiringi dgn mengunyah kueh ketayap...giler sodap dia punya kueh!..

mizzkechique said...

akak..mmg manusia suka kufur nikmat...
huhuhu...


psst, mcm sedap je nasik lemak tu.. share eh?? hehe

.:Mama Dhia:. said...

dapnyer nasi lemak tu..daun pisang lg..lame x makan nasi lemak..

Ujang9897 said...

seram sejuk pikirkan padang masyar..


saya BF roti tampal..=)

^^nu[dd]yra^^ said...

sedapnya nasi lemak tuh ...;p

saya breakfast roti krim cekelat n teh o =)

alongizhamhadi said...

nasi lemak???boh sambal petae masssuuukkk....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

takut la bila dok bayangkan kita kat padang mahsyar....

mesti wangi kan nasi lemak tu...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

saya memang adalah seorang yang hantu nasi lemak... hari2 makan nasi lemak pon xpe :)

hawiz said...

hawiz mkn nasik lemak hari2 tau..nk bg berisi..hihi

kakchik@ella said...

tergoda tgk nasik lemak berdaunkan pisang. wangi ..

YanaMIB said...

bos yg lanje 8 kali lg sdp dari beli sendiri..bahaha.. =P

Piasara said...

"ms kt padang masyar tu,sesiapa yg bawa 'bekal' alhamdulillah....kalau ank2 ngadu panas,akk pun buka kisah padang masyar jugak...bkn nk menakutkn ank2 tp sekadar supaya diorang bersyukur dn tidak merungut2 jer...akk pun bkn pandai dan baikk sgt..sama jer kita..~mmmmm nasik lemak,nakkkkk.."

lalink7 said...

2x nasi lemak dah ariniee...alahaii..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

alamak terusss lapor balik hehehehe

Fakhrul1409 said...

aiyaaaa...lapaar!! nasi lemak sebelah je ni dlm plastik..nk wt lunch nt..

Manja (let it be my sweet name) said...

manja baru lepas mkn nasi lemak tadi :)

zuwaidah said...

ya betul, syukuri atas apa yg ALLAH berikan kepada kita. memang skrg panas, cuma yg penting skrg kita jaga kesihatan, minum air secukupnya. kan itu ujian ALLAH pada hamba2Nya yang dikasihi.

psssst...tengok nasi lemak..tinginnyaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...