Yang Join Aku Nie!

Monday, May 16, 2011

Kena Denda

Biler baca entry Ayeem hari nie IEB teringat masa zaman sekolah-sekolah dulu.. Masa zaman sekolah dulu IEB memang agak nakal sket... Pemalas pun ado gak.. hihii.. Skang kalau boleh putar balik masa tu terasa nak belajar rerajin.. Huhuhuhu...

Masa zaman sekolah rendah dulu IEB kalau tak siap kerja sekolah, mesti tak bawak buku yang ada kerja sekolah.... Alasan bagi kat cikgu tertinggal, padahal tak siap keje sekolah.... Kekadang biler pikir balik sengal gak bagi alasan tu, kene marah jugak, kene denda jugak.. Penah IEB kene rotan ngan buluh rotan yang runcing tu.. Sakit woooooo, balik umah jer tunjuk kat mak sebab berbekas, ingat nak dapat belas kasihan mak ayah, tapi hampa malah cubitan hinggap kat peha, adeh memang sakit.. Sejak dari tu tak nak ngadu dah.. Huhuhuhu.. Paling malu rasanyer biler kene berdiri dalam kelas, nie selalu gak IEB kene, teringat guru kelas IEB yang garang masa tu, walaupun garang IEB sayang dier sesangat, sebab cikgu kelas tu baik sebenarnyer, dia garang masa mengajar jer. 



IEB pernah gak kene denda berdiri kat luar... Alahai semua orang tengok masa tu, malu budak-budak kan kejap jer, yang lebih siap boleh borak-borang ngan member yang kena denda sekali... Dan paling IEB tak leh lupa kene lari 2 kali pusingan padang sekolah, ermm tak silap IEB masa tu tak bawak baju PJK... Adeh subjek PJK adalah yang paling IEB tak minat... Bayangkan kene berlari keliling padang yang luas dengan pakai baju kurung.... Huhuhuu.. 

Bila dah sekolah menengah jarang sikit lah IEB kene denda, sebab dah ada perasaan malu menebal kan... Malas buat kerja sekolah tu masih ada lagi lah, tapi biler sampai sekolah jer, cepat cari buku kengkawan tiru homework dier, patut lah tak berapa nak pandai, sebab suka meniru.. Lagi satu peristiwa yang meninggalkan memori di hati IEB, di zaman sekolah menengah. Masa tu ada pemeriksaaan besar-besaran Pengawas.. Maca-macam lah diorang cek, bulu kening, stokin, tudung pendek, kain pendek, baju pendek, rambut panjang, rambut berkaler pun diorang cek, tudung nila dan lain-lain lagi... Masa tu kebetulan tudung IEB bernila biru sangat, adeh dah kena tahan. sebagai denda IEB disuruh memakai telekung surau sepanjang hari.... Ramai gak yang kena denda masa tu.. Bagi yang baju pendek kene pakai kain batik, tudung pendek dan bernila pulak kene pakai telekung... Malu giler weh masa tu, kene gelak ngan  budak kelas.. Tapi nasib baik IEB tak berseorangan, ada jugaklan kawan IEB yang kena denda jugak... Apa pun memori nie masih lagi menjadi ingatan IEB utnuk tergelak hingga kini..


12 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

nakal gak akak ni yerk.. kadang best gak kena diri atas kerusi kat luar kelas kan.. x la ngantok dok dalam kelas... hahaha

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

bila ingat zaman2 sek ni best kan...

Budak Botak said...

he3, kenangan terindah tue...

Entry terbaru -> Pedro Martin Ureta Membuat Gitar Gergasi Daripada 7000 Pokok... (",)

tikin said...

huhu..nkal la akak ni mse skul eq?
haha..dlu pon sy pnah gk kne denda berdiri lua kelas..da tu,,siap borak2 lg ngn member yd kne denda skali..ngamuk sakan cg..hehehe..:p

Rozuan Ismail said...

nakal sangat IEB ni.tu yg kena denda.huhu

| gad1s s0ypans | said...

kenangan masa sek0lah mmg x dpt lupa.....
tambah2 yg nakal.....

heee, bley simpan mem0ry tue....
nnt dh da anak cucu leh cter balik kt d0wg.....
c(:

Ujang9897 said...

hahahaha

alasan stendet budak2...best apa kena rotan..=)

yg pelik awek2 ni suka org2 yg nakal..=)


gila la..rindu gila zaman tak siap keje sekolah...

Fakhrul1409 said...

wahhhhhh! mmg teringt sume kenangan skola dulu..kalau fakhrul, dulu yg pling takleh lpe adalah...kne penampar ngn cikgu mcm dia nk bunuh je..walhal silap sikit je..ase la jgk brdendam ngn dia time tu kn..hehehee :D

qasehraihan said...

muahahahaha...nakal upenye kamu ni..
skang mesti nakal atas katil kan..hikhikhik..iloike!!

merahitujambu said...

selamat hari guru..lama x menyambut hari guru...

Ija AppLe :) said...

bez kan time skola..
rndu sgt2.. ^^,

Piasara said...

"oooooooooooo malas buat homework rupanya...dah tu meniru pulak tu......heeee...kelakar lah pulak kenangan2 lama tu kan.."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...