Yang Join Aku Nie!

Tuesday, November 30, 2010

Charlie and the Chocolate Factory



Aku nak cerita pasal movie kegemaran aku... Koram penah tgk cerita Charlie and the Chocolate Factory nie tak??? Aku memang dan Abang Manis suker cerita ni, lakonan Johny Depp... Kitaorang nie memang peminat Johny Depp yang agak gile sedikit tu.. Tapi dier nie ensem gak koram.. hihihihi....

Cerita nie mengisahkan tentang seorang budak kecil yang tidak dibenarkan untuk makan sebarang cokelat, gula-gula, dan sekutu ngan makanan bebudak, oleh ayah dier seorang Doktor Gigi yang terkenal di daerah tu... Willy Wonka nie nak menjalani kehidupan seperti bebeudak biasa, tapi tak buleh.... Dia buat keputusan lari dari rumah sebab tertekan. Mungkin di sebab kan tekanan oleh ayah Willy Wonkka nie, dia buakak satu kilang cokelat WONKA yang menjadi kegemaran bebdak maser tu, sehingga kilang Willy Wonka di sabotaj pekerja tak bertanggungjawab... Perniagaan dier terganggu dan die menutup kilang cokelat WONKA tu.



Selepas tu dier dah tak percaya kan manusia untuk bekerja dengan dier lagi, sehinggalah die mengembara ke hutan dan bertemu dengan puak Hoompa Lompas, dan mengambil Puak nie untuk bekerja semula dengan dier... Kilang cokelat Wonka beroperasi semula, dan menjadi misteri pada penduduk bandar tu, sebab, mereka tak pernah nampak pekerja kilang yang bekerja tetapi produk cokelat Wonka laris dipasaran.

Willy Wonka membuat keputusan untuk bertemu dengan peminat cokelat Wonka semula dengan meletak 5 tiket emas di dalam Cokelat Wonka, dan sesiaper yang menjumpai tiket tu, akan berpeluang untuk melawat kilang cokelat beluai selama satu hari dan boleh membawa hanya seorang peneman bersama....

Charlie seorang kanak-kanak miskin yang sangat berminat untuk bertemu Willy Wonka, setelah 3 kali mencuba, akhirnya dier berjaya mendapat tiket emas tersebut. Cahrlie seorang kanak-kanak miskin diantara 4 lagi pemenag tiket emas tersebut...

Perjalanan cerita nie sangat menarik koram, Kilang Cokelat Willy Wonka bagaikan taman mimpi kanak-kanak yang dipenuhi cokelat dan gula-gula. Dari rumput, air terjun, bunga, buah semua diperbuat dari cokelat dan gula-gula yang sangat sedap....
Try lah koram tengok cerita nie.. Panjang lagik nak aku ceritakan.. hihihihi


P/S : sory jalan cerita yang aku ceritakan tak menarik sebaab tak buat pertanyaan kat Achik Goggle pun.. hihihih

6 comments:

piasara said...

salam..akk pun suka gak citer ni..dan lagi satu citer JD ni yg tangan gunting tu ingat tak..sumer citer dia best2..

汚れた said...

suke jugaxxx . ^^

Hidup Ini Adalah Kenyataan said...

kak pia, tangan gunting lom tengok lagik aper tauk ek, nak carik lah

汚れた i lioke... hihihi

.:QiLaH:. said...

best sgt2 crita nie..
qilah pon dh tgk gak (^_^)

Hidup Ini Adalah Kenyataan said...

qilah, saya tgok citer nie banyak kali, tapi tak penah bosan..

Mujahadah said...

mJ suka cerita ni.... :) suka bangat... brpa kali dah tgk...first time dulu tgk dgn kakak.. skrg dok ajak anak2 dia plak... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...