Yang Join Aku Nie!

Wednesday, January 12, 2011

I'm Fall In Love Part 2

Nak di jadikan cerita lepas kami dipostingkan aku ngan 2 orang BFF, yang di postingkan di Putrajaya gak carik rumah nak menginap..... Aku dapat tahu gak 3 orang kawan yang sama posting kat Putrajaya, lelaki pun carik rumah gak...

Dengan bantuan sorang kenalan mak aku, aku dapt duduk kat Presint 11 dengan sewa RM450 sebulan... Menjajau gak lah maser tu.. gaji pun belum lagik dah kene carik 3 bulan deposit sebulan sewa rumah... Kitaorang bertiga pinjam sana sini... Wah rindu kat BFF aku, K. An, Raden, ngan Aen.... Memasing dah berkahwin dah skang.... Secara kebetulan rupernyer 2 orang kawan lelaki yang satu opis yang carik umah pun dapat kat Presint 11 gak... Dan yang lebih aku tak sangka sekali Abg. Manis pun duk ngan diorang sekali.. Eh, silap diorang duk ngan Abang Manis.. Sebab Abg. Manis yang dapatkan umah tu hasil bantuan sepupu dier.... Wah... bayangkan maser tu happynyer aku, aku hengat tak jumpa dah ngan Abg. Manis, sebab kitaorang lain Jabatan kan... Rupernyer bleh jumpa plak..... Gembira sangat maser tu... Memula Abg. Manis tak tau yang aku syok kat dier... Aku syok dari jauh jer..... Bermula lah sesi kitaorang kemas-mengemas untuk pindah.... Pas aku ngan BFF aku siap kemas umah dan berpindah, Abg. Manis plak ngan muker tak malu nyer pinjam mop, penyapu, umah kitaorang... Lam hati aku... eleh nak ngorat aku lah tu... Hihihihi pasan lak.... Eh luper lak nak citer kebetulan yang tak disangka kitaorang dapat rumah 1 blok lak tu, beza tingkat jer, kitaorang duk tingkat 6, Abg. Manis duk tingkat 9... No kegemaran Abg. Manis 69 gitu....
Bermula lah kehidupan kitaorang sebagai penjawat awam.... Kitaorang pun jadi rapat semua sebab tinggal berdekatan...

Aku tak sangka lak yang beberapa housemate Abg. Manis, syok ka aku... Almak pasan plak... Tapi memng betul pun... Diorang nak ngorat aku, aku layan cam kengkawan jer lah, sebab aku syok kat Abg Manis... Nak Abg. Manis gak.... Ada satu hari tu Abg. Manis kol aku.. tekejut gak aku, Abg. Manis tetiber kol nak ajak kapel... Takder angin, tak der ribut... tetiber jer mamat nie kan.... Aku hengat Abg. Manis memain jer maser tu... Sebab Abg. Manis nie terkenal ngan sikap gile-gilenyer... Die suker kacau orang... Dengan pantas aku jawab " tak nak lah Bard, ko ni cam memain jer " Eh bukan aku suker ker?? Yer lah koram bayangkan maser tu aku baru kenal dier baru sebulan dah nak akpel, giler ker... Aku nak kengkawan dulu. kenal hati budi pastu baru lah kapel.. takkan nak kapel terus kan... luper nak gitau nama panggilan kitaorang, Aku panggil Abg. Manis sebelum kapel Bard, dier panggil aku Sue Seng (nama panggilan aku maser sekolah ngan belajar dulu).  Pastu lamer gak lah Abg. Manis tak kol aku... Lam hati aku, dier nie bebetul ker nak kapel ngan aku??? Nyesal lak aku tak cakap yer hari tu... Warghhhh.. cam ner nie....

Okelah koram kiter sambung lak lam I'm Fall In Love Part 3, jangan marah yer... sebab panjang sangat nak citer.. takut koram boring lak.. jom sesambil klik gak kat blog diorang nie.... Cik Mutiara nie sian dier kene selsema... engok kat sini gak si Teratai Tasek Madu, en3 dier yang terbaru sal sayang anak, ditangan-tangankan, kat sini juga Blog Iman, ader cerita pasal aper yang dier tak puas hati... Blog Hidayah jgn luper key, ader n3 GA, jom joint jom....Dan jangn luper ke Gaung, wow ader n3 pasal Fasha Sandha...

12 comments:

Iman said...

Tq....bloq kita pun ada....muahhhh...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hati dah tak keharuan la masa ni ye...kikikiki

Siti Safiyyah said...

ehem rupenye tak bertepuk sebelah tangan kan? sukenye..hehe :)

ku izzati said...

mcm dlm novel plak..smbung gtau lg eh..hihihi

ozzy said...

no kegemaran abg manis 69 ye..hmm

ejai_ej said...

huhuhu.. kalah lagenda budak pelesit nih kalo wat novel hehehhehe... can't wait part 3. hahahahha

misza said...

citer ni ada berapa part.
tq. promote blog kita. hehehe...

umi_e said...

nampak gaya kena tunggu sambungan cerita part 3 ni...

Black_roses92 said...

amboi..sweetnye!! hehe.. jeles kita aw.. anyway, smoga berbahagia selamanya.. ;)

sukahaha said...

banyak part lak hehe.. macam cerita episod dah hehehe..

jemput sini yer
blog Matdin

mR.sYaH said...

:D
sweet2..

ArELeEz said...

bese la.. pompuan musti jual mahal dolu! hiks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...