Yang Join Aku Nie!

Wednesday, February 23, 2011

Minyak Naik Lagi!!!!!

IEB nie saje je wat kontroversi... Kang tak pepasal kene saman lak koram... Saja jer wat tajuk gempak.. Senarnyer Koram, Kerajaan kita sedang mengkaji untuk menstabilkan harga petrol kita, berikutan peningkatan harga minyak dunia yang melambung, berhubung krisis di Libya yang semakin meruncing... Eh cam wartawan plak dah koram... Harap-harap pasni tak naik lah lagi harga Petrol N95 koram.. Klu, tak parak lah kiter rakyat Malaysia yang berada di golongan mampu miskin nie koram.... Of coz lah klu harga minyak dah naik, harga barang yang lain mesti naik mendadak kan... Cecukup dengan kenaikan harga barang yang melampau skang nie koram.. Duet RM50 tu raser cam sringgit jer klu berbelanja.... Klu harga barang semua naik, gaji turut sama naik tak per lah koram... Ini gaji still sama jer.... Kekadang sampai ujung bulan tu cecukup makan jer.. Nak menyimpan pun tak berapa nak dapat sangat........ Tak per lah anggap nie semua dugaan dari NYA......

16 comments:

Cekodok said...

kerajaan takot rakyat malaysia mogok sebenarnya... gua nak dok depan skali.. tunggu la...
mcm bodoh je... gula naik harga sebab nak kurangkan penyeludupan... gua rasa nak gelak guling2 je...


negara pengeluar minyak = minyak mahal

negara pengeluar minyak masak = minyak masak mahal

negara pengeluar gula = gula mahal...

pendek kata semua mahal...

apek poyo said...

menyak naik semua mengeluh....kalau barang naik senyum plak..ekeekkek

Ujang9897 said...

dengar2 nak naik lagi..=)

SaYraH WonDerLanD said...

soseh soseh katanya nak naik lagi. Apa lagi kita mampu buat as pengguna? terpaksa lah kita terima dgn hati hampa T__T

Isteri Yang Comel said...

cekodok, kiter bako jer umah kak limah tu.. :P
apek, haga barang naik bukan senyum tapi nages ader lah huhuhuhu
ujang, adeh klu naik confirm sampai tengah bulan je rpoket dah kering
sayrah tu ar terpaksa terima...

:: Zanna :: said...

minta2 jgn la naik buat masa ni kan..huhu~~


Terkini : Header baru ^_^

n!cK said...

sungguh ituu kak..sobbsobb..kerdilnye diri ini tgk rege mnyk makin naik..huhu:)

Pendekar Berkuda said...

ngada2 la tu... wat tajuk gempak... tembak ngan senapang gajah tau la nanti...


JEMPUT JUGA KE SINI (^_^)

kakchik@ella said...

Takmo arr naik lagi .. nnt kc kena kurangkan aktiviti jmpa kengkawan blogger ~ bintangkita080808 lum jmpa lagi nih .. camna?? skrg ni pun dah RM80 utk 5 hari shj kalo naik lagi camna eh?? naik basikal kot?? haha ..

fyna said...

huhuhu...terkejut lak bace tajuk entry nih..

Sunah Mohammad said...

hehe..patutnye naikkan gaji sekali, ye dak?

Isteri Yang Comel said...

kka cik biler nak jumper nie.. :)
fyna tergezut ker
sunah sokong sangat

The Sharkox said...

naik minyak kalu, maka jawabnya harga beskal pun bakal naik la pasal ramai dok berkira2 nak naik beskal lepas ni..

HAHA

Up2saya.. said...

selama ni g keje naik moto je..hehe(sian aku)..

Cik Yana said...

Ayah cik Yana cakap, biar harga minyak naik tinggi-tinggi. Kurang sikit kete kat jalan. Ni 1 family 2,3 buah kereta sekali berjalan. Padahal tak penuh pun kete tu. Hahaha~

CiK QiQi said...

qiqi yg bujang ni pon sakit nak hadap ekonomi skang...apetah lg yg de fmly bagai..haish..hrpnye idak le naik...kalo mnyk naik tp hrga len xnek xpe..ni yg len pon sme amik ksmptn..sakit btoi ati...walhal yg ngantor2 brg nek lori..lori guna diesel bukan ron95

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...