Yang Join Aku Nie!

Tuesday, February 22, 2011

CURANG!!!!!!!

Alahai sedihnyer koram.. IEB masih lam mood sedih koram... Nie IEB nak kongsikan kisah kecurangan.. Sambil tulis nie pun sambil menangis koram.... Cerita nie bermula di sinie..... Balik dari kampun halaman, IEB ngan En. Bars berhenti isik minyak kat Petronas lam pejalanan balik tu.... Tetengah isik minyak tu, tetiber IEB ternampak sorang budak lelaki lebeh kureng 8 tahun umurnyer, menghampiri kami..... IEB nampak lam keta kancil tu ader sorang perempuan muda dan cantek.. Lam hati IEB owh mungkin kakak budak nie kot.. Tetibe budak nie pun cakap ngan IEB, "Kak ader RM2 henget tak kak?? Saya tak cukup duet nak beli Harian Metro lah kak" lam hati IEB, eh saper lah budak nie, aku tak kenal dier pun tetiber mintak duet.. Konpius gak nie.... En. Bard pun gitau kat IEB, suh belikan je Harian Metro tu kat budak tu.. IEB pun pegi ke kedai serbaneka Petronas tu.... Tetengah IEB membeli Harian Metro ngan budak yang IEB tak tanya nama tu pun, IEB tengok dari jauh keta kancil budak tu gi kat keta En. Bard... IEB nampak dari jauh derang berbual mesra plak... Lam hati IEB nie, eh sejak biler En. Bard ader kawan fempuan tak gitau IEB nie....  Siapakan fempuan itue?? Klu dier kenal fempuan itue, mesti dier kenal budak yang IEB belikan Harian Metro nie.. Hati dha mula rasa curiga dan tak sedap hati....

Selesai beli Harian Metro, IEB cecepat ajak budak tak tau nama tu ke kereta... Biler IEB sampai jer ke kereta, En.Bard bersurai, tak berborak pun ngan fempuan itue... Lagik lah IEB konpius kan... En. Bard pun gi kat IEB ceepat cam muker tak keruan jerk.... Cam ader mende yang  tak kene jer.. Tapi fempuan cantek tu masih ader kat tempat derang berbual lagi tadi... IEB cuber tanyer En. Bard.. "Siapa tu Pa?".. En. Bard diam jer cam nak mengelak dari IEB.. Pastu adel lah lam 3 minit En. Bard diam, pastu dier bersuara.... "Je, sebenarnyer nie lah bakal isteri Pa".... Tetiber jantung IEB cam nak gugur rasanyer.... Tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..... IEB menangis teresak-esak dan hampir rebah ke bumi biler dengar pengakuan ikhlas dah En. Bard........ Koram bayangkan lah cam ner IEB maser tu dah menjerit2 am orang giler... Tetiber...... "Je, kenapa menjerit nie?? Ngigau ker?.. Ngigau aper tu???... Masih lam mamai-mamai lagi IEB bangun.... Lam hati IEB owh mimpi upernyer koram..... Lega hati.. Fuhhhhh, klu bebetul tadi tak tau lah jadi aper rasernyer.... Pastu IEB terus cerita kat En. Bard aper yang IEB mimpikan tadi... IEB gitau lah kat dier... Tu lah mimpi paling ngeri penah IEB mimipi... Kalah mimpi hatu Kak Limah Oiii.....  Mintak dijauhkan lah dari terjadi kepada IEB......

37 comments:

ayleencutegirl said...

huhuhu.. buat suspen je ni,,

apek poyo said...

hahaha..tu lah..tido tak basuh kaki lg..
ni mesti hati pun kurang percaya ngan En.bard nih..ekekekek

Ujang9897 said...

kentut dkt muka kang.....ish..

tu la tidor tak basuh kaki bak kata org tua..=)

Cekodok said...

punya khusyuk gua baca.. rasa mcm naj cepuk je IEB ni.. adoi.. pagi2 dah kena klepet....

Isteri Yang Comel said...

ayleen.. susper ker.. hiihi
apek, loteh sangtlupo nak cuci kaki nie ha...
ujang sebab kene kentut lah mimpi ngeri nie
cekodok, jangan lah cepuk muker IEB yang cute nie....

DaK CoMoT said...

aishhh akak neyh...gabra da td baca..hoho sensitip punye isu neyh..kekeke

Isteri Yang Comel said...

dak comot.. emmang sensitif isu nie.. tu takut tu

reff_kubis07 said...

HAHAHAHA....ssuuusspenn daaa..
sue tdo x bauh kaki ekkk..
errmm budak tu comeyy x??oooppps ke tand2 kak an nak dpt ank buah niie??hiihi

~ yus ~ said...

lorr mimpi ke?

Akak pun tgh mood sedih ni...:(

Isteri Yang Comel said...

k. an.. tapi serius mimpi emmang ngeri...
kak yus naper sedih nie

Piasara said...

Aduhh..w/pon hanya mimpi,bila terjaga tu,sure rasa tak sedap hati dan dok pikir kalaulah betul2 jadi...sampai kepetang perkara tu dok berlegar-legar dlm kepala..
Mimpi mengarut mcm ni pernah terjadi gak kat akk tau..tp lam mimpi akk ni takde budak kecik,dan pompuan tu ialah org gaji kami..w/pon lm dunia realiti kami takdak pon org gaji..hehehe..sungguh merepek itu mimpi..

Isteri Yang Comel said...

kak pia ngri kak klu dapat mimpi camtu.. tu yang menjeriot2 tu sambil en. bard kejut dari tido.. hengat kenaper....

SaYraH WonDerLanD said...

erk mula2 dah nak nangis dah taw x akak IEB? heee nasib baek hanyalah mimpi semata-mata

awEEN said...

mimpi ngeri betull...
mmg kite rase sedih kan bile org kite syg wat camtu walopon dalam mimpi...
jgn pikir buruk ye..mimpi je tu...

YanaMIB said...

eh boleh lak mimpi gitu ye..siap ngigau lg..haha =P

Isteri Yang Comel said...

sayrah.. akak bangun tido jer memang air mata akak keluar bebetul
aween, mimpi antu pun tak ngeri camnie
yana, nak kata terpikir sebelum tido takderlah sangat, tapi mimpi plak......

Pendekar Berkuda said...

hahahaha...dah agak dah mimpi je...

hadoii....

ummiarissa said...

jauhkanlah..dari mendapat mimpi-mipi ngeri sebegitu...banyak kali dengar orang mimpi cam ni...

amier azrul alias said...

uishh mmg suspen..
hoho!

el said...

suspen je tau..tp best kelakar...

hazari. said...

lah mimpi.. buat takot je. hahhaa..

chentaNUYU said...

ingatkan betol2 td hehe

gaung said...

aarghhhhh IEB pandai kan..da percaya dah tadi.rupenyer kami dah terpedaya..haha. menjerit2 dalam tidur??adoii

Encik MamaT said...

hehe.. isteri encik mamat pun salu mimpi2 gini.. adoii... pompuan byk pikir sangat kot....

Kasih Firdaus said...

ko ni dik oi....baru jer akak nak ajak ko join club akak..alhamdulilah nasib mimpi..mintak jauh lah wehhh....

tak hagak kalau bercerita tu...

nadira shahid said...

haha, nseb bek mimpi, klau betul ;P dah pengsan 3 mlm kot ;)

logorithm said...

Ahahaha!

Mr Laici said...

fuhh.. scary lol..haha.. but in the end.. happy ending.. ><


Entry Terbaru: FaceBlog!!!! ape bende nie...

beaty said...

saspen nyer....perkara yang d takuti oleh ramai wanita

mOOneyes said...

ya amdoi kakkkk!
sakit ulu hati saye bace...
tolongg la kak..jgn wat cenggini..sentap sungguh bace lelaju..haihhh....hahahaha

nuruljannah sukhri said...

mmg saspen la bw sini pg2 ni..hehehe..

Isteri Yang Comel said...

kak aida.. mimpi jer kak, tapi bagi IEB nie lah mimpi paling ngeri kak
aimi, adeh apesal baca lelaju....

PReDicToR said...

suspen je...huhu

CiK QiQi said...

haiya..kalo jadik btoi kn IEB...kasi panah petir je..bru puas ati.ehehehe

Qaseh dalia adelia said...

hahaha ape dah sis ni bersengkang mate mengadap warne merah nak bace cite suspen ni arghhhh haha..sis merah sgt lah sakit mate haha larikkk

mOOneyes said...

tekejut la...
xmungkin along cenggitu...
len kali akak kne mule mukadimah dengan menyatakan

"arituh IEB mimpi...bla bla bla.."

klo cite len tado hal.cito cenggini jgn buek hal.hahahhhahaha...

Nuriz said...

amboii saspen betui..nasib baik mimpi je hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...