Yang Join Aku Nie!

Tuesday, August 16, 2011

Kisah Dongeng Piggy, Kerengga dan Buah Gajus.....

Seorang pemburu cina berhasrat untuk memburu Piggy di hutan.... Suatu hari pemburu cina ini masuk ke hutan dengan membawa senapang bengkoknya... Pemburu tersebut berjalan-jalan lalu, ternampak kelibat seekor Piggy yang sedang makan kefci di MCD didalam hutan... Piggy hutan makan dengan lahapnyer dan menikmati kesedapan kefci tersebut...... Sedang Piggy menikmani kefci hot and spicy tersebut dia terdengar seakan kelibat pemburu... Pemburu tersebut juga tersedar yang Piggy tersebut mahu melarikan diri darinya...

Sepantas kilat pemburu tersebut memasukkan kelonsong peluru M16 kedalam senapangnya itu, lalu mengejar Piggy yang sedang cuba untuk lari tersebut..... Sepantas kilat Piggy tersebut berlari lurus ke hadapan, sampai di suati simpang tiba-tiba Piggy tersebut bertembung dengan pemburu tersebut, dan pemburu membuat keputusan untuk menangkap Piggy tersebut dengan menarik ekor Piggy yang Panjang.... Kerana kekuatan Piggy tersebut, Piggy dapat melarikan diri dan ekornya terputus menjadi pendek lalu bersimpul menjadi kerinting..... 

Piggy tersebut meneruskan lariannya dan memastikan dirinya selamat dari pemburu tersebut... Sampai di suatu tempat Piggy tidak sempat membreak lalu terlanggar sebatang pohon gajus yang sangat rendang dan penuh dengan buahnya...... Piggy mengalami kecederaan yang sangat tragis apabila hidungnya menjadi penyek..... 

Biji-biji buah gajus diatas pohon tersebut mulai keluar, akibat hentaman yang kuat dibatang pokok tersebut.... di atas pokok tersebut terdapat sekumpulan kerengga yang sedang ketawa berdekah-dekah dengan peristiwa tersebut, sehinggakan pinggang kerengga tersebut menjadi ramping, dek ketawa tanpa henti-henti......

Terima kasih buat Mak Mertua IEB yang menceritakan kisah dongeng yang sangat kelakar ini dan IEB ingin kongsikan bersama koram..... Sekadar hiburan semata-mata yer....

24 comments:

♥ cik_farah ♥ said...

hahah.. kelakar sungguh.. :P

misz sheyla said...

hahahahaaa..kisahnye idong babi jadi penyek.....eh cam x sopan lak sebut babi.. bebi la

Isteri Encek Bard said...

hihihi okeh ieb tukar lah perkataan babi

oshin-jamel said...

hehehhe.mmg klaka...=)

Mr.Baiz said...

hahaha..,macam tu ke asal usul binatang tu..hihi..lawak la pulok..

mizzkechique said...

haha..mcm tu pun ada ker?

Kasih Firdaus said...

nak gelak byk2 la..nanti boleh ramping cam kerengga..

BeloG MTT said...

Hahaha kelakar tetapi benar.. :D

ejai_ej said...

huhuhu.. cenggitu kisahnyer... patot la babi tu idong penyek kan. huhuhu.. sian pokok gajus tu.. kener langga ngan babi tu.. haish.. hahahha

izfanora said...

hihi.. kejap piggy, kejap bab*.. :)

Salim Harmanain said...

hadoi begitu rupe nye sejarah mereka... hahaha :p

aslann said...

"sampai di suati simpang tiba-tiba Piggy tersebut bertembung dengan Piggy tersebut"

--- erk aperkah maksudnya ini IEB? adekah piggy tersebut terlanggar diri sendirik? =.="

fairuz said...

ouhh tu sebab musabab personaliti mereka yang kite lihat harini ke?

haha kbai

Sunah Sakura said...

ahahaha...ini lah asal usul kekerintingan ekor dan kepenyekan hidung piggy serta kerampingan kerenggaaaa....:p

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ooo..itu la asal usulnya ye.....hehehhehehe....

aizamia3 said...

cerita yang menarik..

psstt: ada kisah lain tak kak..?

Belalang Hijau said...

pernah dgr juga cerita begini tp version dia berlainan sedikit.watak kerengga dalam cerita yang belalang dgr d gantikan dgn unta...

apa pun mmg kelakarla cerita ni XD

gadis kepastian said...

haha mak mentua yang critakan eh

atiqsalleh said...

nie asal usul kerengga menjadi ramping dan kenapa piggy berbentuk sedemikian.. hahaha

zuwaidah said...

cerah biji mata kak zu baca citer nih..lucu pulak

i am S!L4H.. said...

cerita dongeng kah?
adehh piggy terlanggar pokok.

PinKy MoMMa said...

adik baru je hubby akak ceritakan utk akak ari tu hehehe...

Qaseh dalia adelia said...

haha .. patutlah kerengga ramping

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

baru tau asal usul ddieorang ne.. eh silap, diebinatang ni.... hahaha... memang terbaik kak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...