Yang Join Aku Nie!

Thursday, August 18, 2011

Hulurkan Bantuan Pada Mereka

Tersentuh hati kecil IEB melihat video kanak-kanak Somalia tersebut... Kita disini dilimpahi dengan makanan yang melimpah ruah, lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini.... Bersyukur sangat-sangat dengan rezeki yang telah diturunkan kepada kita.... Melihat mereka ini membuatkan hati kecil IEB tersentuh... Marlah kita sama-sama menghulurkan bantuan juga memanjangkan mesej ini supaya sentiasa disampaikan kepada semua pihak bagi meringankan beban mereka...... 

Tiada paksaan, buatlah dengan seilkhlas hati dan tanda kita sentiasa memperintai Allah SWT.... Hanya DIA yang mampu membalas jasa anda...... Hulurkan sedikit derma yang termampu bagi mengurangkan beban pada mereka....

Kanak-kanak mati setiap 6 minit di Somalia.... Marilah kita sama-sama berganding bahu bantu membantu sesama Umat Islam...

You can also bank-in your donations to our Maybank (5621 4270 8704) or CIMB account (1259 0000 804 058), and fax to us the bank-in receipts to our fax number (03-8948 7339) or e-mail the receipt to info@irmblog.org

Please specify on the receipt which appeal you would like to donate to. For a more detailed explanation, call us on 03 8948 6334.

12 comments:

Puan tia said...

tersentuh sangat2.. sedihhhhhhh

azam said...

aduhai....bantulah mereka

Tina Othman said...

alahai, kita kat sini berlimpahan makanan kekadang sampai membazir

YanaMIB said...

br td transfer duit..korang bila lagi?? =)

mizzkechique said...

sedey tgk..kesian diorg...

Ujang9897 said...

sepakat ramai2 wei...

CIMB click ada..maybank2u pun ada..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

xsemuanye yang bernasib baik kn... :(

apik pehe said...

kak..apik nk tolong pon apik ni jugak yg tak cukup makan..hanya mampu beri doa jer untuk perlindungan diorang..ehhmmm..apik takleh tengok benda camtu..sedeyh

PinKy MoMMa said...

sikit sikit lama lama jadi bukit :)
ayuh bloggers!

aslann said...

PERBANDINGAN SEDEKAH MELALUI AL-QURAN
"Bandingan pemberian orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, sama seperti sebiji benih yang tumbuh mengeluarkan tujuh tangkai, setiap tangkai itu mengandungi 100 biji. Dan ingatlah, Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas ( rahmatNya ) lagi meliputi ilmu pengetahuanNya". ( Al-Baqarah : 261 )

DIPANJANGKAN UMUR & MENCEGAH AJAL YANG BURUK
Maksud sabda Rasulullah saw : "Sesungguhnya sedekah seseorang muslim itu memanjangkan umur dan mencegah dari mati dalam keadaan buruk
dan Allah Taala pula menghapuskan sikap sombong dan membangga diri si penderma dengan sebab sedekahnya" ( H.R. Tabrani )

MENOLAK BALA BENCANA
Maksud sabda Nabi saw : "Segeralah kamu bersedekah, kerana bala bencana itu tidak dapat melangkahi sedekah " ( H.R Al-Baihaqi )

SELAGI PELUANG MASIH ADA…
Dari Abu Hurairah r.a katanya : Seorang lelaki menghadap Rasulullah saw lalu bertanya : Wahai Rasulullah! Sedekah mana satu yang lebih besar ? Nabi saw menjawab : Engkau bersedekah ketika sihat dan sangat sayangkan hartamu; ketika engkau takutkan kepapaan dan berharap
hendakkan kaya-raya. Janganlah engkau bertangguh untuk bersedekah, sehingga apabila nyawa sampai ke kerongkong, barulah engkau berkata : Aku mahu bersedekah untuk si anu.. sekian untuk si anu dan sekian lagi untuk si anu ( H.R Al-Bukhari )

:')

Qaseh dalia adelia said...

=) bersyukur kita duk kat malaysia

Ainul Hayat said...

Yup, syukur...walaupun x semewah mana.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...