Yang Join Aku Nie!

Friday, August 5, 2011

Ally Iskandar Putus Tunang VS Pengakuan Bekas Teman Lelaki Elia (Jejari Runcing)??

Hurmmmmm minggu putus tunang ker?? Baru je kita di hangatkan mengenai berita Khairul Fahmi Che Mat atau Apek yang memutuskan pertunangan dengan Pemilik Blog Jejari Runcing atau Elia, yang sampai sekarang tak habis-habis diceritakan sehinggakan ada gosip terbaru mengenai pengakuan bekas teman lelaki Elia.... Memacam keluar.. Kalau betul cerita nie ok lah, tapi lebih kan baik menyimpan apa yang pernah mereka lalui dari bercerita kepada umum hal mereka dulu-dulu yang mungkin akan disalah ertikan banyak pihak.... Kalau tak betul pulak cam ner?? adakah orang yang dikatakan bekas teman lelaki Elia ini nak tumpang glamer Elia jer... Tapi apa pun harap semuanya dapat diselesaikan supaya tidak menjadi teka teki dari banyak pihak dan bualan yang tidak enak didengar... Semoga Elia dan Apek berjaya mengharungi rintangan dan dugaan dibukan puasa nie.. Insya Allah....

Terbaru pulak yang IEB baca banyak dalam blog skang nie kisah Elly Iskandar putus tunang...... Hurmmm mudah-mudahan mereka tabah menghadapi ujian yang diberikan.. Mungkin tiada jodoh antara mereka... IEB tak mo nak komen banyak.. Keputusan telah dibuat.... Mereka putus pun cara baik... Harap semua pihak tidaklah menokok nambah cerita mereka pula.... Apa pu semoga sucsess to both of them... Eh tetiber terjadi wartawan gosip palk.. hehhehehheh.....

Menurut Gua.com.my, Ally mengesahkan perkara ini ketika ditemui di rakaman program Mentor Raya di Sri Pentas 2, Shah Alam sebentar tadi. Berikut dibawah kenyataan dari Ally.

“Kami secara rasmi telah putus tunang pada 30 Julai lalu selepas lima bulan mengikat ikatan pertunangan. Sukar untuk diungkapkan tentang perkara ini kerana ia berlaku bukan dari pertelingkahan yang besar. Apa yang boleh saya katakan, dalam tempoh pertunangan tersebut, tiada keserasian di antara kami. Makin lama makin tidak nampak keserasian itu walaupun matlamat kami sama iaitu untuk mendirikan rumahtangga.”
“Walaubagaimanapun, prinsip kami berbeza dan keputusan yang diambil ini memang berat untuk kami berdua. Kami sudah cuba cari jalan penyelesaian, tetapi tidak berhasil,” jelas Ally tenang.
Apabila ditanya apakah punca perpisahan tersebut, Ally memberitahu,
“Kami tidak bergaduh dan tiada konflik. Punca disebabkan pihak ketiga juga tidak benar sama sekali. Perkara ini datang berperingkat-peringkat. Kami cuba untuk selesaikan masalah ini, tetapi memang tiada jalan penyelesaian yang ditemui. Tidak dinafikan, perkara ini memang meninggalkan kesan yang sangat besar dan amat menyedihkan. Kami telah mengimpikan sebuah kehidupan berkeluarga yang baru. Keluarga saya juga agak terkesan sebab mereka semua cukup teruja bila saya bertunang hari itu,” tambah Ally lagi.
“Ini keputusan yang besar dan lebih baik keputusan ini dibuat sekarang dari dibiarkan berlarutan. Apa-apa pun, saya dan Aishah masih berkawan baik. Cuma setakat ini, saya tidak mahu memikirkan tentang perkahwinan lagi kerana biarlah masa yang menentukan.”
“Selepas ini saya nak fikir tentang kerja balik serta kena ada tempoh untuk bertenang dan muhasabah diri,” jelas Ally panjang lebar.

29 comments:

Izan Ishak said...

yelah...ramadhan ni macam2 kisah yg terjadi ye...

moga ada rahmat disebalik semua yg berlaku

mizzkechique said...

dah xde jodoh...redha je la..

Finaz Jaafar said...

xda jodoh..
ataupun peluang utk kte..muakakakak..**gurau jeh=D

Cik Tqah said...

lor.. cam pattern lak putus tunang kan..huu

Cik Eka said...

dah takde jodoh kan..

tapi bagusla camni..putus secara baik dan berbincang dahulu.....

semoga Ally dan Aishah tenang dan sabar..dugaan.....

peluang nie sesapa yg nak tekel ally..hehehe

Piasara said...

"semoga diorang yg berkaitan berjaya mengharungi dgn tabah dan redha.."

LADYHEART said...

ada can la nak ngorat Ally lps ni..hehe

LADYHEART said...

ada can la nak ngorat Ally lps ni..hehe

LADYHEART said...

ada can la nak ngorat Ally lps ni..hehe

YanaMIB said...

klu putus cara baik oke laa..erm papepon hope dorg bahagia..bln2 pose ni kurangkan lah kontorversi..bley timbulkan fitnah dan syakwasangka je tahu?? =.=

ir yien 9897 said...

banyak dugaan timpa kalau tunang nie.. mak yien pun dah pesan awal kat mr.ringht yien "di larnag tunang" khawin terus..huhuhu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

adohai... bulan ramadhan ni macam2 lak kes kn kak... pastu dari satu ke satu isu timbul... hahaha

hani syahida said...

banyak dugaan ketika tunang...syaitan banyak nak kacao.

H.J said...

kena jadi suami terus ni.tak leh tunang2.haha

ShafiqIzwan said...

moge yang berlaku ada hikmahnye..

Idah said...

tiada keserasian...harap ally sabor, ada hikmahnya tu...pasti ada wanita yg lg baik tuk Allykan.

Sunah Sakura said...

kesiannyaa yang putus2 tunang ni.. huhuhu..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kesiannya...pasti hati mereka terluka.bila bertunang pastinya nak hidup bersama ,tp dah takda jodoh kan.huhu.

Qaseh dalia adelia said...

hurmm ally pulak ..adoii

fadhdeela said...

bulan pose nie byk tol dugaannyer..semoga diaorg hadapi ngan tabah :)

Farah Shamsudin said...

macam kes bulan Ramadhan ni kan.. Harapnya mereka tabah laa..sakitnya hati terluka.. :(

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

mcm2 kan...hrp lepa semua dpt mengharunginya lah....

fairuz said...

sebab tu aku nak bertunang hari yang sama dengan menikah. hahaha bulih kann

CutieLiesa said...

sedih plak....bkn sng nk bt keputusan nie kan...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

singgah sini jap walaupon blok kak sue xupdate 3 hari :)

Qaseh dalia adelia said...

xde entry baru T_T

sYafIk-wAy said...

putus tunang , putus tunang , putus tunang . macam-macam . cerai berai serai berai cerai berai . halejjj

Adam Stevenson said...

ada can la nak ngorat Ally lps ni..hehe

Chrisrwda said...

xde entry baru T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...