Yang Join Aku Nie!

Thursday, May 31, 2012

Buruk Perangai Sangat Ke Kami Generasi FELDA Nie??



Agak pedas gak sindiran kartun kat atas ni... Tapi sikit pun IEB tak terasa.. IEB bukan lah anak FELDA seperti yang mereka sangkakan seperti di atas dan IEB percaya tak semua anak-anak FELDA bersikap sedimikian, bila ada sesuatu imbuhan baru kami mengaku kami orang FELDA dan baru teringat nak balik kampung halaman... 

Syukur Alhamdulillah baru-baru ni PM umumkan durian runtuh untuk warga FELDA, sampaikan kami genersi ke-2 FELDA juga dapat merasa durian runtuh tersebut... Tapi jauh dilubuk hati kami mengharapkan duit tersebut.. Bak kata En. Bard, duit tu duit ayah dan ibu kita, terpulang ayah dan ibu sama ada nak beri pada kita ataupun tidak... 

Nampaknya ramai gak yang soseh-soseh kat luar sana mengata kami orang FELDA kan.. Tapi takper, sedikit pun kami tidak tergugat... Hanya kami yang duduk di FELDA sahaja tahu bagaimana rasanya dari hidup susah dahulu sehinggalah sekarang.. Mulut orang tak boleh nak tutup kan... Ramai juga mengatakan anak FELDA ni ulu, mundur, ramai yang tak berjaya, ramai yang kerja kilang, ramai yang hisap dadah.. Kami terima sahaja kritikan dengan hati terbuka dan langsung tidak melenting, kerana kami tahu sejauh mana kemampuan kami orang-orang FELDA... Tapi ada ker mereka nak mengagungkan kami anak-anak FELDA yang telah berjaya ni?? Takda kan?? Biarlah mereka terus menerus emmandang kami negatif....

Mood : Tetiba rajin pulak nak hupdet ni, pehal??? HIhihihihihihi.....

25 comments:

lady scooter said...

sy pon anak felda... bile de orang dok mengata time najib umumkan durian runtuh tu... sy cume tanye balik, nape dulu tak apply felda?

Phat said...

rezeki masing2..tahniah warga FELDA

pena rozie said...

ala... yg duduk bandar pun ramai gak penagih...

zuwaidah said...

yuhuuuuuu dah lama tak singgah sini yeeeee....kak zu pun kadang2 je update blog hihihih

Nurul Akmal said...

Ala yang dok bandar ni pun bukanya semua perangai baik2.. macam2 skrang ni..

aizamia3 said...

rezeki dariNYA.. syukur Alhamdulillah..

Atiqah Wadiah said...

org ckp "kerana nila setitik,hbs susu sebelanga..lantaklah apa org nk ckp kak..jnji kita faham diri kita..

Aida Omar said...

tula orang melayu.. tak boleh tengok orang dia sendiri lebih sikit mula mengutuk.. PM pun tahu bertapa susahnya orang FELDA dulu menyara kehidupannya.. Lagipun ayah PM Tun Razak dulu yang membangunkan FELDA kan.. apa2 pun aida bangga dengan warga FELDA.. :) walaupun bukan dari kalangan warga FELDA.. warga FELDA pun sebahagian dari rakyat Malaysia..^^

Aien Alien said...

buruk orang memang senang nampak yang baik selalu tutup mata....bersabar jelah dengan mulut orang ni..



tahniah orang2 FELDA dapat durian runtuh, itu semua hasil dari titik peluh anda :D

penerjemah said...

iya nih...seluruh Nabi & Rasul yang diutus ke dunia selalu bertemu dengan orang macam ni...

malu kalau kita ngga sabar, nanti kita ndak ucap apa di hadapan Nabi Muhammad s.a.w...

semoga kita semua nanti berkumpul dengan nabi Muhammad s.a.w di telaga kautsar,amin.


Mobile File
ABC Acai Berry

Salmi Khairil said...

entah2 orang yang wat kartun tu yang lebih sebenarnya..geram lak daku..

Misz Pinkie Winkie said...

setujuk sgt..ermm...tak bleh tgk kita org felda dpt imbuhan skett..mulerla pertikai macam2..

Cik Yatt said...

kak..srius sye terasa..sbb sye mmg ank felda..dorg ckp mcm2 psal hal nie..ktuk itu ini ckp bodo la ape la buta hatilah..tak perlu kot nk ckp smue tu..

yg psal katon atas tu.. tak la smue mcm tu..sye tngok ank2 felda oke je..balik je kg..dtg je rewang2 rmh kndri jiran..hurmm

Farah Shamsudin said...

rezeki orang felda kan. biarla ape orang nak kate. kalau nak ikut, dengar ape org len kata, mmg sakit hati, baik wat xtau je..

Elokla update selalu dear.. leh baca.

deno said...

kak... sbnrnya org FELDA lah yg byk menyumbang kpd negara! :)

p/s: deno folo akak^^

qasehraihan said...

susahla idup klu ada stail hina menghina..dengki mndengki IEB kan??huhu

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/06/dedikasi-istimewa-untukmu.html

~~zana@pb~~ said...

Lama betul IEB tak update blog ye? terima kasih singgah blog akak tu.

Apalah yg nak dikecohkan sgt pasal anak Felda ni. Bagi akak semua makhluk Allah ni sama je tarafnya. Jgn perasan bagus la yg mengata tu. Arwah bapa akak kerja dgn Felda dulu, bagus je anak2 mereka bergaul dgn kami (anak2 pegawai) dan kami yg bukan Felda ni suka masuk kampong mereka, seronok.

Megat Alam Gempita said...

Sapa makan cili dialah rasa pedas, kartun ni hanya mengutuk anak-anak yang derhaka kat mak bapak warga Felda. Susah sangat nak balik kampung bila dah merantau. Bila dapat duit mulalah pakat balik nak kikis harta mak bapak. Kesian orang tua kita hanya bonus mampu mengembirakan hidup mereka. Kudrat dah tak kuat.

Shawn Razaleigh said...

felda ke bandar ke sama je kott.

emang aku ini anak org felda, tiada apa2 *ternyanyi lagu anak kg pulak. haha

Irfa said...

biasalah tu
mulut org xleh tutup

mawi dulu anak felda yg dihina caci zaman kecilnya ;)

Outbound di malang said...

salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya! terimakasih ...

Akma Azlin said...

Salam, Menarik isu anak Felda ni. Jemput singgah my blog. Korea journey 2012

Mak Wardah said...

Salam kenal. Saya bangga sangat dgn felda walaupun saya bukan anak Felda.

sue zainun said...

sama jer walau kita ni anak siapa pun..xsemestinya anak FELDA tu takde yg berjaya kan..xsepatutnyalah kartun mcmni keluar..

isteri cikgu said...

salam perkenalan..i follow u..sudi2kanlah singgah istericikgu@blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...