Yang Join Aku Nie!

Wednesday, September 18, 2013

Ketabahan Hati seorang Ibu

Ermmm baru menasihati seorang kawan tentang anak ni... lain anak lain ragamnya... memang benar seorang ibu lebih cepat terasa biler kita disentuh tentang anak kita ni.. ada jenis anak yang kuat nangis, ada anak yang jenis kuat semangat dan sebagainya... memang ada jenis orang yang tak pernah mengalami situasi yang kita hadapai senang untuk menghakimi sesuatu... saya pun pernnah terasa sangat biler sombody bercakap tentang hal anak saya, tapi saya tetap kuatkan semangat saya sebab saya fikir dia tak tahu masalah yang saya hadapi...

tak dinafikan pernah terdetik dalam hati saya juga membezakan anak saya dengan anak orang lain, tapi cepat2 suami tegur dan ingatkan buat apa nak samakan dengan anak orang lain.. anak kita anak kita lah, janji dia sihat dan senang dengan kita..

kekadang anak anak yang kuat menangis ni bersebab... anak saya memang kuat nangis. ada satu masa memang kekadang saya hilang sabar, tapi cepat2 saya padamkan api kemarahan tu bila saya terpikirkan yang dia sangat rindukan kita setelah seharian saya manghantar dia kerumah pengasuh, mungkin dia nak sampaikan rindu tu melalui tangisan... kesian dia mesti setiap masa dia teringat kan saya, sebab tu setiap saya ambil dia dari rumah pengasuh dia mesti menangis, menandakan dia sangat rindukan saya dan setiap kali saya hantar dia turut mennagis mungkin sebab dia berat hati untuk saya meninggalkanya... jadi seorang ibu ni kena memilikim kesabaran yang sangat tinggi dan hati yang sangat kuat, barulah saya tahu bertapa besarnya pengorbadanan mak saya dulu dalam membesarkan kami adik beradik.. terima kasih mak....

6 comments:

Asyifa Mustaffa said...

Lain anak lain ragamnya...anak kita mmg x kan sama dgn anak orng lain...biasa la bab2 mmbandingkan anak ni....rasanya dri zaman dulu kala lgi....yg pnting...sabar je la kan...

wardah said...

Assalamualaikum..salam ziarah!!

Jemput ziarah blog saya ;)
http://supplementforall.blogspot.com/

obat herbal ginjal bocor said...

oh sangat menyentuh sekali

Puan Ida said...

betul anak ida pun kuat nangis
lain anak lain ragam kan
salam perkenalan dari ida
jemput singgag blog saya ye
umielman.blogspot.com
dah follow blog ni no 2093

obat tradisional kolesterol said...

mmmh mau nangis nih tisu mana tisu

http://obattradisionalkolesterolalamiherbal.wordpress.com/

ArELeEz said...

mak & abah.. always be idola t'bahek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...