Yang Join Aku Nie!

Thursday, May 8, 2014

Cerita Dongeng : Resam Kejiranan Rumah Pencakar Langit 2

ABAIKAN HASIL SENI JALANAN SEORANG VANDALISME DISITU YER...

Assalamualaikum... Bertemu sekali lagi dengan bebelan mak orang ini... seperti yang ku kata dalam entry pertama dengan tajuk panjang di atas (malas nak taip tajuk panjang beno) gaya penulisan aku berubah selaras dengan perubahan hormon muda kepada hormon pengakhiran zaman remajeer...  saper pernah bava entry skema aku yg lepas jgn ingat aku buang tebiat plak...

Okey aku akan sambung lagi bab sampah...  bab bau air sampah dalam lift tu entry yang lepas, dan entry kali ni masih lagi mengenai sampah dll... Lagi satu jenis makhluk bijak bestari yangvkorang akan jumpa bila duduk kejiranan bangunan pencakar langit ni yang suker buang sampah di depan pintu lift, dengan harapan sampah mereka akan dibuang oleh pekerja pembersihan.. Okey aku positif sebab ni kan cerita dongeng mungkin sampah tu dah berbau biler letak dekat umah mereka, dan mereka tak tahan bauan semerbak tu dan berniat nak buanh samah tu, tapi kebetulan plak banyak barang nak bawak, dgn anak lagi kiri kanan, so jalannya letak di tempat berdekatan dgn lift dan jauh sikit dari rumah mereka dgn harapan sampah tu akak tekan lift dan berjalan ke tmpt pembuangan sampah.... misteriii sangatt kannn... sebab tu aku kata mereka ni bijak bukan b****, nampak tak mencurah2 idea mereka kan...

Tu belum lagi sampah dari kereta yang dibuang di tempat meletak kenderaan yg disediakan.. Pasal ni lebih kurang gak dengan orang yang membuang sampah merata2 tu korang mesti dh dapat bayangkan...

Hurmmm lagi satu aku nak sentuh pasal tangga kecemasan yang dijadikan tandas awam.... agaknyeer kan... Cerrr korang bayangkan lift semua rosak dan terpaksa korang gunakan tangga untuk naik dan turun dan yg lebih mebanggakan sepanjang menggunakan tangga akan ada haruman kekal, haring dan hancing yang menyakit lubang hidung korang, damai ker korang rasa???? Ok mungkin ada juga sisa sisa dari haiwan seperti kucing dsb, mereka boleh di maafkan sbb mereka memang tak da akal.. kemon lahhh berbeza okey bauan sisa manusia dengan kucing... Boleh kenal sangat tompokkan kuning yang banyak dan hancing tu.... sangat berbeza...

Hurmmmm kalau yer pun korang rasa nak terbuang sangat cer berlari ditandas awam yang berdekatan kot.. Mesti kat kaw. korang ada tandas awam kan... cam kat surau ker, dewan org ramai ker,  petrol station ker dsb.. So kesimpulannya adakah mereka yang membuang tu sama seperti kucing yg selalu tembak dinding tu.. Kemonnn lahhh fikir fikirkanlah buah fikiran aku ni.. ehhhh tak yah fikir ni just bed time story jer... rasa ngantuk tidur dengan mimpi indah...

Ok terpanjang lagi aku rasa entry aku yang ke 2 ni, mungkin aku kena sambung lagi kisang dongeng ni.. Insya Allah akan ku jadikan entry ke-3 ni entry terakhir aku untuk tajuk ni lah.. Mungkin aku akan sentuh bab sensitip sikit bab atitude kejiranan.. Boleh???
To Be Continued......... Assalamualaikum...

2 comments:

Unknown said...

hal ini membuktikan pembelajaran sivik di sekolah tidak berkesan akak..hai akak..maira dtg blog akak..maira dah berblog balik..hehehe

Anonymous said...

Remaja zaman sekarang memang kurang ajaran sivik kewarganegaraan . Sebab time kelas sivik je mesti dia orang ponteng .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...